Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Situation Analysis of Roadside Advertising in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00325501" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00325501 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Situation Analysis of Roadside Advertising in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article introduces interesting fragments of a part of the project focusing on the possibility of affecting the traffic safety by advertising equipment. The solution included, among other things, the localization and the presence classification of advertising equipment along the backbone network of roads in the Czech Republic, statistical evaluation and analysis of traffic accidents or traffic conflicts monitoring, psychological analysis of impact of the presence of advertising equipment, analysis of the number and length and the driver’s gaze using an eye tracking method. In the framework of the assessment of the direct influence on the driver was realized a test drive focused on distraction tests in real operation using the Wiener Fahrprobe structured observation method and the eye tracking technique.

  • Název v anglickém jazyce

    Situation Analysis of Roadside Advertising in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article introduces interesting fragments of a part of the project focusing on the possibility of affecting the traffic safety by advertising equipment. The solution included, among other things, the localization and the presence classification of advertising equipment along the backbone network of roads in the Czech Republic, statistical evaluation and analysis of traffic accidents or traffic conflicts monitoring, psychological analysis of impact of the presence of advertising equipment, analysis of the number and length and the driver’s gaze using an eye tracking method. In the framework of the assessment of the direct influence on the driver was realized a test drive focused on distraction tests in real operation using the Wiener Fahrprobe structured observation method and the eye tracking technique.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VH20162017003" target="_blank" >VH20162017003: Vliv reklamních zařízení na bezpečnost silničního provozu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Young Transportation Engineers Conference 2018

  • ISBN

    978-80-01-06464-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Fakulta dopravní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha, Horská 3

  • Datum konání akce

    1. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku