Situation Analysis of Roadside Advertising in Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00325501" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00325501 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Situation Analysis of Roadside Advertising in Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The article introduces interesting fragments of a part of the project focusing on the possibility of affecting the traffic safety by advertising equipment. The solution included, among other things, the localization and the presence classification of advertising equipment along the backbone network of roads in the Czech Republic, statistical evaluation and analysis of traffic accidents or traffic conflicts monitoring, psychological analysis of impact of the presence of advertising equipment, analysis of the number and length and the driver’s gaze using an eye tracking method. In the framework of the assessment of the direct influence on the driver was realized a test drive focused on distraction tests in real operation using the Wiener Fahrprobe structured observation method and the eye tracking technique.
Název v anglickém jazyce
Situation Analysis of Roadside Advertising in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article introduces interesting fragments of a part of the project focusing on the possibility of affecting the traffic safety by advertising equipment. The solution included, among other things, the localization and the presence classification of advertising equipment along the backbone network of roads in the Czech Republic, statistical evaluation and analysis of traffic accidents or traffic conflicts monitoring, psychological analysis of impact of the presence of advertising equipment, analysis of the number and length and the driver’s gaze using an eye tracking method. In the framework of the assessment of the direct influence on the driver was realized a test drive focused on distraction tests in real operation using the Wiener Fahrprobe structured observation method and the eye tracking technique.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VH20162017003" target="_blank" >VH20162017003: Vliv reklamních zařízení na bezpečnost silničního provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Young Transportation Engineers Conference 2018
ISBN
978-80-01-06464-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha, Horská 3
Datum konání akce
1. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—