Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of a new timetable koncept on the track Praha - Kladno using a simulation tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F09%3A00166867" target="_blank" >RIV/68407700:21260/09:00166867 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of a new timetable koncept on the track Praha - Kladno using a simulation tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    On behalf of České dráhy (the Czech Railways) a railway operation model for the railway track Praha - Kladno was compiled using the Swiss simulation tool "Opentrack". The aim of the study was to proof the feasibility and robustness of a new timetable concept, which slightly raised the traffic intensity. The study proved the feasibility and pointed out the critical moments of the planned concept. It especially simulated the possible effects of operation irregularities at the critical points. To proof therobustness of the timetable a 5-15 minutes entry delay was simulated for every train in the planned work-day timetable. The conclusions of the simulation were later projected into specific dispatching issues for every station dispatcher as well as the overall operations control. Apparently thanks to the results of the study the influence of delays on this track was minimized. This was an important contribution to improve the marketing image of the new timetable.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of a new timetable koncept on the track Praha - Kladno using a simulation tool

  • Popis výsledku anglicky

    On behalf of České dráhy (the Czech Railways) a railway operation model for the railway track Praha - Kladno was compiled using the Swiss simulation tool "Opentrack". The aim of the study was to proof the feasibility and robustness of a new timetable concept, which slightly raised the traffic intensity. The study proved the feasibility and pointed out the critical moments of the planned concept. It especially simulated the possible effects of operation irregularities at the critical points. To proof therobustness of the timetable a 5-15 minutes entry delay was simulated for every train in the planned work-day timetable. The conclusions of the simulation were later projected into specific dispatching issues for every station dispatcher as well as the overall operations control. Apparently thanks to the results of the study the influence of delays on this track was minimized. This was an important contribution to improve the marketing image of the new timetable.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Science & Military

  • ISSN

    1336-8885

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus