Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora optimálního operativního plánování provozu v osobních železničních stanicích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F09%3A00009531" target="_blank" >RIV/00216275:25530/09:00009531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora optimálního operativního plánování provozu v osobních železničních stanicích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na vybrané problémy spojené s operativním řízením provozu osobních železničních stanic. Typickým problémem je výskyt zpoždění vlaku na příjezdu, což může mít za následek narušení platného jízdního řádu a plánu obsazení kolejí. Za tétosituace musí dispečer operativně řešit problémy spojené s potenciálním výskytem konfliktů vzhledem k jízdám vlaků. Pozornost je věnována formalizaci modelu dispečerova rozhodovacího procesu s využitím metod matematického programování. Vstupy do modelu odrážejí potenciální zpoždění přijíždějících vlaků. Výstupy z modelu řeší zejména problémy: kterou nástupištní kolej přidělit přijíždějícímu vlaku a jak dlouho mají čekat přípojné vlaky na zpožděný přijíždějící vlak. Účelová funkce uplatňuje multikriteriální přístup sledující dva cíle: redukovat vliv zpoždění vlaků na odjezdu na provoz v železniční síti a zároveň minimalizovat potíže působené cestujícím.

  • Název v anglickém jazyce

    Support of optimal operative planning related to passenger railway stations

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with problems arising in a passenger railway station during realtime operation when delays of incoming trains can disturb the timetable and the platform allocation plan. In such a situation a dispatcher must operatively solve the problemsrelated to possible conflicts of train movements. In the paper, a dispatcher?s decision-making process is formalised using a mathematical programming approach. Inputs to the model contain potential delays of incoming trains. Outputs from the model are decisions on: which platform track is to be assigned to the arriving train and how long connecting trains should wait for the incoming delayed train. The objective function combines multiple criteria which encompass two goals: to reduce disturbance propagation through the railway network, i.e. to minimise deviations from the timetable, and at the same time to minimise the inconvenience put to the passengers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perner´s Contacts

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus