Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimal operation scheduling and platform track assignment in a passenger railway station

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F14%3A39897715" target="_blank" >RIV/00216275:25530/14:39897715 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0954409712472275" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/0954409712472275</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0954409712472275" target="_blank" >10.1177/0954409712472275</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimal operation scheduling and platform track assignment in a passenger railway station

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with selected problems related to the real-time operation management of a passenger railway station. Delays of incoming trains can disturb the valid timetable and the track assignment plan. In such situations the dispatcher has to flexibly solve problems related to potential train route conflicts. This paper aims at formalising the dispatcher's decision-making process using the methods of mathematical programming. Inputs to the mathematical programming model reflect potential delays of incoming trains. Outputs from the model concentrate mainly on solving the following problems: which platform track is to be assigned to an arriving train, and how long connecting trains are supposed to wait for the delayed incoming train. The objective function applies a multi-criteria approach with two goals: to reduce the influence of the delays of departing trains (i.e. to minimise the deviations from the valid timetable), and, at the same time, to minimise the inconvenience caused to

  • Název v anglickém jazyce

    Optimal operation scheduling and platform track assignment in a passenger railway station

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with selected problems related to the real-time operation management of a passenger railway station. Delays of incoming trains can disturb the valid timetable and the track assignment plan. In such situations the dispatcher has to flexibly solve problems related to potential train route conflicts. This paper aims at formalising the dispatcher's decision-making process using the methods of mathematical programming. Inputs to the mathematical programming model reflect potential delays of incoming trains. Outputs from the model concentrate mainly on solving the following problems: which platform track is to be assigned to an arriving train, and how long connecting trains are supposed to wait for the delayed incoming train. The objective function applies a multi-criteria approach with two goals: to reduce the influence of the delays of departing trains (i.e. to minimise the deviations from the valid timetable), and, at the same time, to minimise the inconvenience caused to

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Rail and Rapid Transit

  • ISSN

    0954-4097

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    228

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    271-284

  • Kód UT WoS článku

    000331465200004

  • EID výsledku v databázi Scopus