Modelování situací vznikajících při zpoždění vlaků v osobních železničních stanicích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002272" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002272 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování situací vznikajících při zpoždění vlaků v osobních železničních stanicích
Popis výsledku v původním jazyce
Jednou z hlavních výhod simulačního modelu osobních železničních stanic může být analýza systému při vzniku odchylek od jízdního řádu. Časové odchylky jsou většinou v realitě zpoždění osobních vlaků na příjezdu do stanice.Jestliže má simulační model řešit situace vznikající při zpoždění vlaků osobní dopravy, je nutné řešit zejména tyto dva základní problémy: které přípojné vlaky mají čekat na zpožděné přijíždějící vlaky a kterou nástupištní kolej má opožděný vlak použít. Řešením těchto problémů se zabývá tento příspěvek.
Název v anglickém jazyce
Modelling of situations that can occur in case of trains delay
Popis výsledku anglicky
One of major benefits of train operation simulation models of passenger train station can be an analysis of a system when time deviations from train timetable occur. Time deviations are in reality created in most cases by arrival delays of trains comingto station.When the simulation model is supposed to solve the situations with delayed incoming trains, there are especially two main types of decisions to be made: what train connections shall wait for the delayed train and what track shall the delayed train use in the station. Solving of these problems is the subject of this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1P05ME727" target="_blank" >1P05ME727: Simulační modely osobní železniční stanice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dopravní systémy 2005
ISBN
80-7194-805-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
248-256
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
29. 11. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—