Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulační model přípojů v osobních železničních stanicích při zpoždění vlaků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002273" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002273 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation Model of Train Connections for Delayed Trains in Passenger Stations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of major profits of train operation simulation models at passenger train station can be analysis of system when time deviations from train timetable occur. Time deviations in reality of passenger train operation are represented in most cases by arrival delays of trains coming to station.When the simulation model is supposed to solve the situations with delayed incoming trains, there are two main types of decisions to be made: what train connections of the delayed train shall wait for it and what track shall the delayed train in the station use. Solving of the first decision-making problem is the subject of this paper. The presented algorithmic solution in terms of event-driven simulation model follows rules applied in the reality of railway systemin Czech Republic and Slovakia.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation Model of Train Connections for Delayed Trains in Passenger Stations

  • Popis výsledku anglicky

    One of major profits of train operation simulation models at passenger train station can be analysis of system when time deviations from train timetable occur. Time deviations in reality of passenger train operation are represented in most cases by arrival delays of trains coming to station.When the simulation model is supposed to solve the situations with delayed incoming trains, there are two main types of decisions to be made: what train connections of the delayed train shall wait for it and what track shall the delayed train in the station use. Solving of the first decision-making problem is the subject of this paper. The presented algorithmic solution in terms of event-driven simulation model follows rules applied in the reality of railway systemin Czech Republic and Slovakia.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník 12. Medzinárodného sympózia ŽEL 2005 - Železnice na prahu tretieho tisícročia, "Na ceste k Evropskej železnici - harmonizácia a IDS"

  • ISBN

    80-8070-400-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    142-147

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    24. 5. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku