Simulační model přípojů v osobních železničních stanicích při zpoždění vlaků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002273" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002273 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation Model of Train Connections for Delayed Trains in Passenger Stations
Popis výsledku v původním jazyce
One of major profits of train operation simulation models at passenger train station can be analysis of system when time deviations from train timetable occur. Time deviations in reality of passenger train operation are represented in most cases by arrival delays of trains coming to station.When the simulation model is supposed to solve the situations with delayed incoming trains, there are two main types of decisions to be made: what train connections of the delayed train shall wait for it and what track shall the delayed train in the station use. Solving of the first decision-making problem is the subject of this paper. The presented algorithmic solution in terms of event-driven simulation model follows rules applied in the reality of railway systemin Czech Republic and Slovakia.
Název v anglickém jazyce
Simulation Model of Train Connections for Delayed Trains in Passenger Stations
Popis výsledku anglicky
One of major profits of train operation simulation models at passenger train station can be analysis of system when time deviations from train timetable occur. Time deviations in reality of passenger train operation are represented in most cases by arrival delays of trains coming to station.When the simulation model is supposed to solve the situations with delayed incoming trains, there are two main types of decisions to be made: what train connections of the delayed train shall wait for it and what track shall the delayed train in the station use. Solving of the first decision-making problem is the subject of this paper. The presented algorithmic solution in terms of event-driven simulation model follows rules applied in the reality of railway systemin Czech Republic and Slovakia.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník 12. Medzinárodného sympózia ŽEL 2005 - Železnice na prahu tretieho tisícročia, "Na ceste k Evropskej železnici - harmonizácia a IDS"
ISBN
80-8070-400-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
142-147
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
24. 5. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—