Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Allocation of Trains to Platforms at Railway Station

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F13%3A86087686" target="_blank" >RIV/61989100:27230/13:86087686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2013.vspj.cz/about-conference/conference-proceedings" target="_blank" >https://mme2013.vspj.cz/about-conference/conference-proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Allocation of Trains to Platforms at Railway Station

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the organization of train traffic in a passenger railway stations. One of the important problems which a dispatcher has to solve very day is track allocation for every approaching train. There is a tool helping him in his job calledthe Track Occupancy Plan, which is attached to the train traffic diagram. The plans specify the scheduled times (of arrivals and departures), as well as the assignment of platform tracks to arriving or departing trains. In this paper the problem of allocation of trains to platforms is formulated as a bicriterion mixed integer programming problem. The first objective is to minimise the deviations of the arrival and departure times proposed by the model from the times specified by the timetable. The second criterion maximises the desirability of the platform tracks to be assigned to the trains. For finding a solution there is used a lexicographic approach and the local branching algorithm.

  • Název v anglickém jazyce

    Allocation of Trains to Platforms at Railway Station

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the organization of train traffic in a passenger railway stations. One of the important problems which a dispatcher has to solve very day is track allocation for every approaching train. There is a tool helping him in his job calledthe Track Occupancy Plan, which is attached to the train traffic diagram. The plans specify the scheduled times (of arrivals and departures), as well as the assignment of platform tracks to arriving or departing trains. In this paper the problem of allocation of trains to platforms is formulated as a bicriterion mixed integer programming problem. The first objective is to minimise the deviations of the arrival and departure times proposed by the model from the times specified by the timetable. The second criterion maximises the desirability of the platform tracks to be assigned to the trains. For finding a solution there is used a lexicographic approach and the local branching algorithm.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics 2013 : 31st international conference : 11-13 September 2013, Jihlava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-87035-76-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    338 - 343

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    11. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku