Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Allocation of Trains to Platforms Optimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86083485" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86083485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mme2012.opf.slu.cz/proceedings/proceedings.php" target="_blank" >http://mme2012.opf.slu.cz/proceedings/proceedings.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Allocation of Trains to Platforms Optimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An important part of a transport market is a railway transport. A train traffic diagram is a key element of an operational implementation of a railway traffic. A track occupancy plan is its annex, which specifies a schedule of trains staying on tracks byplatforms in the particular railway station. A track occupancy plan is an important tool for the dispatcher helping him allocate trains to platforms. Unfortunately in the Czech and Slovak Republic planning train movements within the station is done by hand, using planner?s experience and a set of rules determined by a railway company. This article deals with constructing a track occupancy plan in the railway station using modern computational methods for its automatic creation based on the entered input data (the daily timetable and the structural and operational constraints). The linear mathematical model is introduced, the meaningful optimization criterion is designed and the constraints are formulated. The problem of allocation of t

  • Název v anglickém jazyce

    Allocation of Trains to Platforms Optimization

  • Popis výsledku anglicky

    An important part of a transport market is a railway transport. A train traffic diagram is a key element of an operational implementation of a railway traffic. A track occupancy plan is its annex, which specifies a schedule of trains staying on tracks byplatforms in the particular railway station. A track occupancy plan is an important tool for the dispatcher helping him allocate trains to platforms. Unfortunately in the Czech and Slovak Republic planning train movements within the station is done by hand, using planner?s experience and a set of rules determined by a railway company. This article deals with constructing a track occupancy plan in the railway station using modern computational methods for its automatic creation based on the entered input data (the daily timetable and the structural and operational constraints). The linear mathematical model is introduced, the meaningful optimization criterion is designed and the constraints are formulated. The problem of allocation of t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 30th International Conference Mathematical Methods in Economics : 11-13 September 2012, Karviná, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-7248-779-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    478 - 483

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    11. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku