Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Empirical Model of Occupancy-Queue Relation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F09%3A00167484" target="_blank" >RIV/68407700:21260/09:00167484 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Empirical Model of Occupancy-Queue Relation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the key indicators of traffic control quality in urban traffic control (UTC) systems is the queue length. Even in unsaturated conditions, longer queues indicate longer travel delays and higher fuel consumption. With the exception of some expensivesurveillance equipment, the queue length itself cannot be measured directly. Many methods that estimate the queue length from detector measurements are used in engineering practice, ranging from simple to elaborate ones. The proposed method is based onGaussian process (GP) model of the occupancy-queue relationship. It can handle data uncertainties and provides more information about the quality of the queue length prediction.

  • Název v anglickém jazyce

    An Empirical Model of Occupancy-Queue Relation

  • Popis výsledku anglicky

    One of the key indicators of traffic control quality in urban traffic control (UTC) systems is the queue length. Even in unsaturated conditions, longer queues indicate longer travel delays and higher fuel consumption. With the exception of some expensivesurveillance equipment, the queue length itself cannot be measured directly. Many methods that estimate the queue length from detector measurements are used in engineering practice, ranging from simple to elaborate ones. The proposed method is based onGaussian process (GP) model of the occupancy-queue relationship. It can handle data uncertainties and provides more information about the quality of the queue length prediction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    12th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems Control in Transportation Systems

  • ISBN

    978-3-902661-50-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IFAC

  • Místo vydání

    Long Beach

  • Místo konání akce

    Redondo Beach

  • Datum konání akce

    2. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku