Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling Occupancy-Queue Relation Using Gaussian Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00242923" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00242923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2015.25.002" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2015.25.002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2015.25.002" target="_blank" >10.14311/NNW.2015.25.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling Occupancy-Queue Relation Using Gaussian Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the key indicators of the quality of service for urban transportation control systems is the queue length. Even in unsaturated conditions, longer queues indicate longer travel delays and higher fuel consumption. With the exception of some expensive surveillance equipment, the queue length itself cannot be measured automatically, and manual measurement is both impractical and costly in a long term scenario. Hence, many mathematical models that express the queue length as a function of detector measurements are used in engineering practice, ranging from simple to elaborate ones. The method proposed in this paper makes use of detector time-occupancy, a complementary quantity to vehicle count, provided by most of the traffic detectors at no cost and disregarded by majority of existing approaches for various reasons. Our model is designed as a complement to existing methods. It is based on Gaussian-process model of the occupancy-queue relationship, it can handle data uncertainties, and it provides more information about the quality of the queue length prediction.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling Occupancy-Queue Relation Using Gaussian Process

  • Popis výsledku anglicky

    One of the key indicators of the quality of service for urban transportation control systems is the queue length. Even in unsaturated conditions, longer queues indicate longer travel delays and higher fuel consumption. With the exception of some expensive surveillance equipment, the queue length itself cannot be measured automatically, and manual measurement is both impractical and costly in a long term scenario. Hence, many mathematical models that express the queue length as a function of detector measurements are used in engineering practice, ranging from simple to elaborate ones. The method proposed in this paper makes use of detector time-occupancy, a complementary quantity to vehicle count, provided by most of the traffic detectors at no cost and disregarded by majority of existing approaches for various reasons. Our model is designed as a complement to existing methods. It is based on Gaussian-process model of the occupancy-queue relationship, it can handle data uncertainties, and it provides more information about the quality of the queue length prediction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neural Network World

  • ISSN

    1210-0552

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    35-52

  • Kód UT WoS článku

    000351252000003

  • EID výsledku v databázi Scopus