Numerical modelling of the reinforcing effect of geosynthetic material used in ballasted railway tracks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00173039" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00173039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical modelling of the reinforcing effect of geosynthetic material used in ballasted railway tracks
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with finite-element (FE) modelling of the reinforcing effect of the geosynthetic material used in the construction of a ballasted track. Various different designs of geosynthetic material are studied and their reinforcing effects are evaluated in terms of the total settlement reduction. Three-dimensional FE models of the reinforced railway superstructure are compared to a reference FE model with no reinforcement. Each geosynthetic material is modelled respecting its material properties, and the interaction with the ballast material is simulated according to its primary function.
Název v anglickém jazyce
Numerical modelling of the reinforcing effect of geosynthetic material used in ballasted railway tracks
Popis výsledku anglicky
This article deals with finite-element (FE) modelling of the reinforcing effect of the geosynthetic material used in the construction of a ballasted track. Various different designs of geosynthetic material are studied and their reinforcing effects are evaluated in terms of the total settlement reduction. Three-dimensional FE models of the reinforced railway superstructure are compared to a reference FE model with no reinforcement. Each geosynthetic material is modelled respecting its material properties, and the interaction with the ballast material is simulated according to its primary function.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit
ISSN
0954-4097
e-ISSN
—
Svazek periodika
224
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000280565100004
EID výsledku v databázi Scopus
—