Dopravní nehody s nárazy na čela propustků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00177731" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00177731 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dopravní nehody s nárazy na čela propustků
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika snižování účinků nárazů (dopravních nehod) na cestující se dosud řešila převážně cestou optimalizace deformačních zón vozidel a konstrukcí zádržných systémů ve vozidlech. Agresivita je dána pevností a tvrdostí překážky a z toho plynoucí potenciální tvrdosti nárazu. Ze statistik plyne, že dopravní nehody s pevnou překážkou tvoří přibližně jednu šestinu všech nehod v daném roce, ale mají na svědomí čtvrtinu obětí. Skupinu pevných překážek představují čela sjezdů v odvodňovacích příkopech. Samostatný sjezd v blízkosti jízdního pruhu nebývá na první pohled viditelný, a proto řidič při mimořádné situaci - jakou může být úhybný manévr - nepočítá s možností nárazu na umělou překážku. Podrobná analýza vybraných dopravních nehod a průzkum stavby samostatných sjezdů vedl k návrhu opatření ke snížení následků při nárazu automobilu na čelo samostatného sjezdů. Jedním z opatření byl i návrh zcela nové koncepce stavby samostatného sjezdu s integrovanou deformační zónou.
Název v anglickém jazyce
Road Traffic Accidents with Culvert Face Collisions
Popis výsledku anglicky
Road accident consequences are influenced by many factors. Destruction effect on passengers in case of road traffic accident was decreased especially using deformation zones optimization and restraint system application. From statistical point of view represent accidents with solid hindrances one sixth of all accident in certain year, but they are more serious because of one fourth of all traffic accident victims. Solid hindrance can be represented by access bridge face in the drainage ditch. The accessbridge is not usually conspicuous enough near the traffic lane so the driver can ditch and crash this hindrance in case of exceptional situation such avoidance maneuver. The detailed analysis of selected road accidents and access bridge construction ledto draft of measures to reduce the consequences during the car - culvert face collisions. The new concept of construction of the access bridge with the integrated deformation zone was one of the measures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pozemní komunikace 2010
ISBN
978-80-01-04582-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta stavební
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
17. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—