Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dopravní nehody s nárazy na čela propustků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00177731" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00177731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dopravní nehody s nárazy na čela propustků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika snižování účinků nárazů (dopravních nehod) na cestující se dosud řešila převážně cestou optimalizace deformačních zón vozidel a konstrukcí zádržných systémů ve vozidlech. Agresivita je dána pevností a tvrdostí překážky a z toho plynoucí potenciální tvrdosti nárazu. Ze statistik plyne, že dopravní nehody s pevnou překážkou tvoří přibližně jednu šestinu všech nehod v daném roce, ale mají na svědomí čtvrtinu obětí. Skupinu pevných překážek představují čela sjezdů v odvodňovacích příkopech. Samostatný sjezd v blízkosti jízdního pruhu nebývá na první pohled viditelný, a proto řidič při mimořádné situaci - jakou může být úhybný manévr - nepočítá s možností nárazu na umělou překážku. Podrobná analýza vybraných dopravních nehod a průzkum stavby samostatných sjezdů vedl k návrhu opatření ke snížení následků při nárazu automobilu na čelo samostatného sjezdů. Jedním z opatření byl i návrh zcela nové koncepce stavby samostatného sjezdu s integrovanou deformační zónou.

  • Název v anglickém jazyce

    Road Traffic Accidents with Culvert Face Collisions

  • Popis výsledku anglicky

    Road accident consequences are influenced by many factors. Destruction effect on passengers in case of road traffic accident was decreased especially using deformation zones optimization and restraint system application. From statistical point of view represent accidents with solid hindrances one sixth of all accident in certain year, but they are more serious because of one fourth of all traffic accident victims. Solid hindrance can be represented by access bridge face in the drainage ditch. The accessbridge is not usually conspicuous enough near the traffic lane so the driver can ditch and crash this hindrance in case of exceptional situation such avoidance maneuver. The detailed analysis of selected road accidents and access bridge construction ledto draft of measures to reduce the consequences during the car - culvert face collisions. The new concept of construction of the access bridge with the integrated deformation zone was one of the measures.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pozemní komunikace 2010

  • ISBN

    978-80-01-04582-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    17. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku