Dopravní nehody s nárazy na čela propustků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00170444" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00170444 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dopravní nehody s nárazy na čela propustků
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika snižování účinků nárazů (dopravních nehod) na cestující se dosud řešila převážně cestou optimalizace deformačních zón vozidel a konstrukcí zádržných systémů ve vozidlech. Značná rezerva je ve snížení agresivity pevných překážek. Agresivita je dána pevností a tvrdostí překážky a z toho plynoucí potenciální tvrdosti nárazu. Skupinu pevných překážek představují čela sjezdů v odvodňovacích příkopech. Samostatný sjezd v blízkosti jízdního pruhu nebývá na první pohled viditelný, a proto řidič přimimořádné situaci - jakou může být úhybný manévr - nepočítá s možností nárazu na umělou překážku. Podrobná analýza vybraných dopravních nehod a průzkum stavby samostatných sjezdů vedl k návrhu opatření ke snížení následků při nárazu automobilu na čelo samostatného sjezdů. Jedním z opatření byl i návrh zcela nové koncepce stavby samostatného sjezdu s integrovanou deformační zónou. Inovativní řešení bylo přijato jako Užitný vzor č. přihlášky 2009 - 21117.
Název v anglickém jazyce
Road Traffic Accidents with the Intension of Culvert Face Collisions
Popis výsledku anglicky
Road accident consequences are influenced by many factors. Destruction effect on passengers in case of road traffic accident was decreased especially using deformation zones optimization and restraint system application. There is still significant reserve in solid hindrances aggressiveness reduction. The danger can be demonstrated by stiffness and firmness of the hindrance which effects impact hardness. From statistical point of view represent accidents with solid hindrances one sixth of all accident incertain year, but they are more serious because of one fourth of all traffic accident victims. Solid hindrance can be represented by access bridge face in the drainage ditch. The access bridge is not usually conspicuous enough near the traffic lane so the driver can ditch and crash this hindrance in case of exceptional situation such avoidance maneuver.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků Junior Forensic Science Brno 2010
ISBN
978-80-214-4090-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně - Ústav soudního inženýrství
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
29. 4. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—