Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematiky pevných překážek podél silnic a vyprošťování posádek po nehodách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F09%3A00158661" target="_blank" >RIV/68407700:21260/09:00158661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematiky pevných překážek podél silnic a vyprošťování posádek po nehodách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika snižování účinků nárazů (dopravních nehod) na cestující se dosud řešila převážně cestou optimalizace deformačních zón vozidel a konstrukcí zádržných systémů ve vozidlech. Značná rezerva je ve snížení agresivity pevných překážek. Agresivita je dána pevností a tvrdostí překážky a z toho plynoucí potenciální tvrdosti nárazu. Ze statistik plyne, že dopravní nehody s pevnou překážkou tvoří přibližně jednu šestinu všech nehod v daném roce, ale mají na svědomí čtvrtinu obětí. Skupinu pevných překážek představují čela propustků v odvodňovacích příkopech. Samostatný sjezd v přímé blízkosti jízdního pruhu nebývá na první pohled viditelný a proto řidič při mimořádné situaci - jako může být úhybný manévr - nepočítá s možností nárazu na umělou překážku. Tento příspěvek se zabývá specifikou takových nehod a následnou spoluprací složek IZS se soudními znalci.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems with hindrances along the roads and the extrication of passengers after accidents

  • Popis výsledku anglicky

    Road accident consequences are influenced by many factors. Destruction effect on passengers in case of road traffic accident was decreased especially using deformation zones optimization and restraint system application. There is still significant reserve in solid hindrances aggressiveness reduction. The danger can be demonstrated by stiffness and firmness of the hindrance which effects impact hardness. From statistical point of view represent accidents with solid hindrances one sixth of all accident incertain year, but they are more serious because of one fourth of all traffic accident victims. Solid hindrance can be represented by drainage ditch culvert face. The access bridge is not usually conspicuous enough near the traffic lane so the driver canditch and crash this hindrance in case of exceptional situation such avoidance maneuver. This article deals with these specific road accidents and with the subsequent cooperation between the rescue team and forensic experts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník prednášok konferencie so zahraničnou účasťou Súčinnosť záchranných zložiek integrovaného záchranného systému pri dopravných nehodách na pozemných komunikáciách

  • ISBN

    978-80-85418-67-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Wettrans

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    30. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku