Problematiky pevných překážek podél silnic a vyprošťování posádek po nehodách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F09%3A00158661" target="_blank" >RIV/68407700:21260/09:00158661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematiky pevných překážek podél silnic a vyprošťování posádek po nehodách
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika snižování účinků nárazů (dopravních nehod) na cestující se dosud řešila převážně cestou optimalizace deformačních zón vozidel a konstrukcí zádržných systémů ve vozidlech. Značná rezerva je ve snížení agresivity pevných překážek. Agresivita je dána pevností a tvrdostí překážky a z toho plynoucí potenciální tvrdosti nárazu. Ze statistik plyne, že dopravní nehody s pevnou překážkou tvoří přibližně jednu šestinu všech nehod v daném roce, ale mají na svědomí čtvrtinu obětí. Skupinu pevných překážek představují čela propustků v odvodňovacích příkopech. Samostatný sjezd v přímé blízkosti jízdního pruhu nebývá na první pohled viditelný a proto řidič při mimořádné situaci - jako může být úhybný manévr - nepočítá s možností nárazu na umělou překážku. Tento příspěvek se zabývá specifikou takových nehod a následnou spoluprací složek IZS se soudními znalci.
Název v anglickém jazyce
Problems with hindrances along the roads and the extrication of passengers after accidents
Popis výsledku anglicky
Road accident consequences are influenced by many factors. Destruction effect on passengers in case of road traffic accident was decreased especially using deformation zones optimization and restraint system application. There is still significant reserve in solid hindrances aggressiveness reduction. The danger can be demonstrated by stiffness and firmness of the hindrance which effects impact hardness. From statistical point of view represent accidents with solid hindrances one sixth of all accident incertain year, but they are more serious because of one fourth of all traffic accident victims. Solid hindrance can be represented by drainage ditch culvert face. The access bridge is not usually conspicuous enough near the traffic lane so the driver canditch and crash this hindrance in case of exceptional situation such avoidance maneuver. This article deals with these specific road accidents and with the subsequent cooperation between the rescue team and forensic experts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník prednášok konferencie so zahraničnou účasťou Súčinnosť záchranných zložiek integrovaného záchranného systému pri dopravných nehodách na pozemných komunikáciách
ISBN
978-80-85418-67-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Wettrans
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
30. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—