Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of exhaust emissions of railroad locomotives during real-world operation using an on-board system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00186145" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00186145 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of exhaust emissions of railroad locomotives during real-world operation using an on-board system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Exhaust emissions were measured on a Czech Railways 749 series diesel-electric locomotive. On-track NOx, PM, CO and CO2 emissions were measured by a portable, on-board system, placed in the engine room of the locomotive, and sampling undiluted exhaust from the stack. PM emissions were measured online by a semi-condensing integrating nephelometer, calibrated by simultaneous gravimetric measurement during steady-state operation. The test was successful and demonstrated the feasibility of the approach chosen. The operation of the engine was very different than during traditional load bank tests, and consisted of interleaved periods of idle and higher load, defined by train mass and track profile (posted speed and track grade), and relatively quick progression through lower power settings. Transient emissions during load increases, and PM deposition at idle and reentrainment at higher load are important factors that should be considered in locomotive emissions tests.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of exhaust emissions of railroad locomotives during real-world operation using an on-board system

  • Popis výsledku anglicky

    Exhaust emissions were measured on a Czech Railways 749 series diesel-electric locomotive. On-track NOx, PM, CO and CO2 emissions were measured by a portable, on-board system, placed in the engine room of the locomotive, and sampling undiluted exhaust from the stack. PM emissions were measured online by a semi-condensing integrating nephelometer, calibrated by simultaneous gravimetric measurement during steady-state operation. The test was successful and demonstrated the feasibility of the approach chosen. The operation of the engine was very different than during traditional load bank tests, and consisted of interleaved periods of idle and higher load, defined by train mass and track profile (posted speed and track grade), and relatively quick progression through lower power settings. Transient emissions during load increases, and PM deposition at idle and reentrainment at higher load are important factors that should be considered in locomotive emissions tests.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th ETH Conference on Combustion Generated Nanoparticles

  • ISBN

    978-3-033-02531-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    110-119

  • Název nakladatele

    ETH

  • Místo vydání

    Zürich

  • Místo konání akce

    Zürich

  • Datum konání akce

    2. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku