Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proč Česká republika potřebuje vysokorychlostní železnici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00184330" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00184330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proč Česká republika potřebuje vysokorychlostní železnici

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na rozdíl od české silniční sítě, která i za minulého režimu výstavbou dálnic a kapacitních komunikací kopírovala západní dopravní trendy, železniční síť v ČR zaostává a za dálnicemi je opožděna až o 50 let. Česká železnice postrádá ekvivalent dálnic a současné hlavní tratě jsou modernizované tratě z 19. století, trasované pro parní lokomotivy. Po propojení velkých měst dálniční sítí jsou u nás vlaky pomalejší oproti osobnímu automobilu, u mezinárodních relací dokonce výrazně. Článek se zabývá nejčastějšími mýty, které provázejí diskuzi o stavbě vysokorychlostních tratí. Příkladem takových mýtů jsou "Česká republika je příliš malá pro vysokorychlostní vlaky" nebo "Vysokorychlostní železnice je extrémně drahá a energeticky náročná".

  • Název v anglickém jazyce

    Why the Czech Republic Does Need High-Speed Railway

  • Popis výsledku anglicky

    Contrary to Czech road network, whose construction copied western transportation trends also in the period of previous regime, Czech railway network lags behind, being delayed up to 50 years after highways. Czech railway is missing any equiwalent to highways and present main lines are upgraded lines from 19th century, which were designed for steam locomotives. After interconnection of big cities by highway network, Czech trains are slower than cars - on international relations even significantly slower.This article deals with most frequent myths, that occur in discussion about construction of high-speed railway lines. Examples of such myths are "Czech Republic is too small for high-speed trains" or "High-speed raIlway is extremely expensive and demanding in energy consumption".

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová železniční technika

  • ISSN

    1210-3942

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    24-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus