Proč Česká republika potřebuje vysokorychlostní železnici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00184330" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00184330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proč Česká republika potřebuje vysokorychlostní železnici
Popis výsledku v původním jazyce
Na rozdíl od české silniční sítě, která i za minulého režimu výstavbou dálnic a kapacitních komunikací kopírovala západní dopravní trendy, železniční síť v ČR zaostává a za dálnicemi je opožděna až o 50 let. Česká železnice postrádá ekvivalent dálnic a současné hlavní tratě jsou modernizované tratě z 19. století, trasované pro parní lokomotivy. Po propojení velkých měst dálniční sítí jsou u nás vlaky pomalejší oproti osobnímu automobilu, u mezinárodních relací dokonce výrazně. Článek se zabývá nejčastějšími mýty, které provázejí diskuzi o stavbě vysokorychlostních tratí. Příkladem takových mýtů jsou "Česká republika je příliš malá pro vysokorychlostní vlaky" nebo "Vysokorychlostní železnice je extrémně drahá a energeticky náročná".
Název v anglickém jazyce
Why the Czech Republic Does Need High-Speed Railway
Popis výsledku anglicky
Contrary to Czech road network, whose construction copied western transportation trends also in the period of previous regime, Czech railway network lags behind, being delayed up to 50 years after highways. Czech railway is missing any equiwalent to highways and present main lines are upgraded lines from 19th century, which were designed for steam locomotives. After interconnection of big cities by highway network, Czech trains are slower than cars - on international relations even significantly slower.This article deals with most frequent myths, that occur in discussion about construction of high-speed railway lines. Examples of such myths are "Czech Republic is too small for high-speed trains" or "High-speed raIlway is extremely expensive and demanding in energy consumption".
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová železniční technika
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
24-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—