Výsledky analýzy laboratorního vybavení na Fakultě stavební ČVUT v Praze za účelem výzkumu namáhání a deformace konstrukce vysokorychlostní železniční trati
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00370175" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00370175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výsledky analýzy laboratorního vybavení na Fakultě stavební ČVUT v Praze za účelem výzkumu namáhání a deformace konstrukce vysokorychlostní železniční trati
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice se podle principů převzatých z Francie pracuje na přípravě výstavby vysokorychlostních železničních tratí s rychlostí až 320 km/h . Součástí přípravy je i laboratorní výzkum prováděný na modelech konstrukce vysokorychlostní železniční trati, které se za současného sledování deformace silově namáhají, což oproti konvenčním tratím vyžaduje specifické podmínky zatěžování. Při simulování pojezdů vlakových souprav cyklickým silovým zatěžováním modelu je nutné, aby toto zatížení dosahovalo hodnoty zatěžovací frekvence a amplitudy síly odpovídající příslušné vlakové soupravě a její rychlosti. Tento příspěvek prezentuje výsledky projektu prověřujícího možnosti laboratorního vybavení Fakulty stavební ČVUT v Praze ve smyslu budoucího výzkumu a modelování namáhání konstrukce železniční trati při rychlostech projíždějících souprav vyšších než 200 km/h.
Název v anglickém jazyce
Results of the analysis of the laboratory equipment at the Faculty of Civil Engineering of the CTU in Prague for the purpose of researching the stress and deformation of the structure of the high-speed railway line
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, the process of preparing the construction of high-speed railway lines with speeds of up to 320 km/h is taking place according to the principles adopted from France. Part of the preparation is also laboratory research performed on models of the construction of a high-speed railway line, in which force loading of models is carried out with monitoring of deformation, what requires specific loading conditions compared to conventional lines. When simulating the movement of train sets using cyclic force loading, it is necessary that this load reaches the value of the load frequency and force amplitude corresponding to the respective train set and its speed. This paper presents the results of a project focusing on the possibilities of the laboratory equipment of the Faculty of Civil Engineering of the Czech Technical University in Prague in the sense of future research and modelling of the loading in the structure of the railway line at speeds of passing sets higher than 200 km/h.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference ŽELVA 2023
ISBN
978-80-01-07244-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
66-73
Název nakladatele
Fakulta stavební
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Choceň
Datum konání akce
19. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—