Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimized Sub-Ballast Structure for High-Speed Line with Asphalt Layer and Multiaxial Geogrid

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00376528" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00376528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4203/ccc.7.2.3" target="_blank" >https://doi.org/10.4203/ccc.7.2.3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4203/ccc.7.2.3" target="_blank" >10.4203/ccc.7.2.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimized Sub-Ballast Structure for High-Speed Line with Asphalt Layer and Multiaxial Geogrid

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Preparations for the future construction of high-speed railway lines across the territory of the Czech Republic have begun in the Czech Republic with the aim of connecting it to the European network. This article describes findings from a project focused on the optimization of the substructure of high-speed railway lines with an asphalt layer and the inclusion of a multi-axial geogrid. A number of full-scale laboratory experiments were carried out at the Czech Technical University in Prague. The result of laboratory tests, which included both static and dynamic load modes, is the design of an optimized sub-ballast structure for the use in high-speed railway lines.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimized Sub-Ballast Structure for High-Speed Line with Asphalt Layer and Multiaxial Geogrid

  • Popis výsledku anglicky

    Preparations for the future construction of high-speed railway lines across the territory of the Czech Republic have begun in the Czech Republic with the aim of connecting it to the European network. This article describes findings from a project focused on the optimization of the substructure of high-speed railway lines with an asphalt layer and the inclusion of a multi-axial geogrid. A number of full-scale laboratory experiments were carried out at the Czech Technical University in Prague. The result of laboratory tests, which included both static and dynamic load modes, is the design of an optimized sub-ballast structure for the use in high-speed railway lines.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Sixth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance

  • ISBN

  • ISSN

    2753-3239

  • e-ISSN

    2753-3239

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Civil-Comp Press

  • Místo vydání

    Edinburgh

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku