Optimized Sub-Ballast Structure for High-Speed Line with Asphalt Layer and Multiaxial Geogrid
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00376528" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00376528 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.4203/ccc.7.2.3" target="_blank" >https://doi.org/10.4203/ccc.7.2.3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4203/ccc.7.2.3" target="_blank" >10.4203/ccc.7.2.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimized Sub-Ballast Structure for High-Speed Line with Asphalt Layer and Multiaxial Geogrid
Popis výsledku v původním jazyce
Preparations for the future construction of high-speed railway lines across the territory of the Czech Republic have begun in the Czech Republic with the aim of connecting it to the European network. This article describes findings from a project focused on the optimization of the substructure of high-speed railway lines with an asphalt layer and the inclusion of a multi-axial geogrid. A number of full-scale laboratory experiments were carried out at the Czech Technical University in Prague. The result of laboratory tests, which included both static and dynamic load modes, is the design of an optimized sub-ballast structure for the use in high-speed railway lines.
Název v anglickém jazyce
Optimized Sub-Ballast Structure for High-Speed Line with Asphalt Layer and Multiaxial Geogrid
Popis výsledku anglicky
Preparations for the future construction of high-speed railway lines across the territory of the Czech Republic have begun in the Czech Republic with the aim of connecting it to the European network. This article describes findings from a project focused on the optimization of the substructure of high-speed railway lines with an asphalt layer and the inclusion of a multi-axial geogrid. A number of full-scale laboratory experiments were carried out at the Czech Technical University in Prague. The result of laboratory tests, which included both static and dynamic load modes, is the design of an optimized sub-ballast structure for the use in high-speed railway lines.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Sixth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
ISBN
—
ISSN
2753-3239
e-ISSN
2753-3239
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Civil-Comp Press
Místo vydání
Edinburgh
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—