Vysokorychlostní železniční tratě ve světě v posledních letech (I.)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00184483" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00184483 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vysokorychlostní železniční tratě ve světě v posledních letech (I.)
Popis výsledku v původním jazyce
Za novou vysokorychlostní železniční trať se obvykle považuje taková, jejíž traťová rychlost dosahuje alespoň 250 km/h, a do sítě vysokorychlostních tratí (VRT) se zahrnují i modernizované úseky zpravidla na rychlost kolem 200 km/h. V letech 2007-2008 vycházel v časopise Silnice a železnice seriál článků s charakteristikou sítě VRT ve světě. Od té doby pokračuje v této oblasti dopravní infrastruktury další rozvoj, a proto na zmíněný cyklus popisem situace v jednotlivých státech v posledních letech i s výhledem do budoucnosti volně navazují dva články - tento a další v příštím čísle. Následující text je zaměřen na tradiční země z pohledu vysokorychlostní železniční dopravy.
Název v anglickém jazyce
High-Speed Railway Lines in World Recently (I)
Popis výsledku anglicky
The new high-speed railway lines (HSRL) is typically the one with a line speed of at least 250 kph, and the HSRL includes also modernized section with typical speed of around 200 kph. In 2007 to 2008 there was a series of articles published in the magazine SILNICE ŽELEZNICE characterizing the HSRL network globally. Since then, further development has taken place in this area of transport infrastructure and therefore two articles. This one and the one in the new issue will tie to the mentioned cycle by describing the situation in individual states over the last years including the future outlook. The followingtext is focused on traditional lands from the point of view of high-speed railway transport such as Japan, France, Spain, Portugal, Great Britain,Belgium, the Netherlands, Germany and Italy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
"P1-II"-"P1-V"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—