Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané teoretické aspekty vysokorychlostního železničního systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00210149" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00210149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vtsb.cd.cz/VTS/CLANKY/vts36/3609.pdf" target="_blank" >http://vtsb.cd.cz/VTS/CLANKY/vts36/3609.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané teoretické aspekty vysokorychlostního železničního systému

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek přispívá k probíhající diskuzi o dalším rozvoji české železnice v podobě tzv. rychlých spojení (RS), jež mají být tvořena mj. novými úseky vysokorychlostních tratí (VRT). Autor si však neklade za cíl řešit podobu sítě VRT/RS ani její konkrétní parametry, nýbrž poukazuje na vybrané obecné skutečnosti a zásady vztahující se právě k VRT, jež by neměly být při plánování nových tratí opomenuty. Jedná se především o základní výhody a nevýhody propojení vysokorychlostního a konvenčního železničního systému s důrazem na stanovení minimálního poloměru směrového oblouku a vazbu mezi VRT a sídlem, které má tato trať obsloužit.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Theoretical Aspects of High-speed Railway System

  • Popis výsledku anglicky

    The paper contributes to the ongoing discussion on the future development of Czech railway in the form of so-called Fast Connections (FC) to be made including ? besides other things ? new sections of high-speed railway lines (HSRL). The author does not seek to solve the form of network HSRL/FC or its specific parameters, but points to the selected general facts and principles relating specifically to HSRL, which would not be in the planning of new lines omitted. The issue is description the basic advantages and disadvantages of connection of high-speed and conventional railway system, with emphasis on determining the minimum radius of horizontal curve and the relation between HSRL and settlement that has this line can serve it.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vědeckotechnický sborník ČD

  • ISSN

    1214-9047

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    36

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus