Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creating Safety in Current Civil Aviation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00188168" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00188168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://uld.fd.cvut.cz/ntcl2011/template/files/sbornik_ntca_2011.pdf" target="_blank" >http://uld.fd.cvut.cz/ntcl2011/template/files/sbornik_ntca_2011.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creating Safety in Current Civil Aviation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on developing safety in civil aviation. It gives general overview of measuring safety and possible safety indicators. For modern era of aviation safety it is specific that it is ultra-safe. Therefore it is very hard to measure safety level in traditional way by lagging indicators like accident rate. It is very vital for improving safety to be able to measure it especially after major operational changes in company. Only accident rate is not good enough to label company as safe. Proactive safety is mostly based on establishing safety culture and creating leading indicators. Leading indicators are important because it gives information about current safety level even during casual everyday operations without encountering undesirable outcomes. It is supposed to provide signals or early warnings to prevent failure.

  • Název v anglickém jazyce

    Creating Safety in Current Civil Aviation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on developing safety in civil aviation. It gives general overview of measuring safety and possible safety indicators. For modern era of aviation safety it is specific that it is ultra-safe. Therefore it is very hard to measure safety level in traditional way by lagging indicators like accident rate. It is very vital for improving safety to be able to measure it especially after major operational changes in company. Only accident rate is not good enough to label company as safe. Proactive safety is mostly based on establishing safety culture and creating leading indicators. Leading indicators are important because it gives information about current safety level even during casual everyday operations without encountering undesirable outcomes. It is supposed to provide signals or early warnings to prevent failure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends in Civil Aviation 2011

  • ISBN

    978-80-01-04893-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    89-91

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze a OSL ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    26. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku