Creating Safety in Current Civil Aviation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00188168" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00188168 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://uld.fd.cvut.cz/ntcl2011/template/files/sbornik_ntca_2011.pdf" target="_blank" >http://uld.fd.cvut.cz/ntcl2011/template/files/sbornik_ntca_2011.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creating Safety in Current Civil Aviation
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on developing safety in civil aviation. It gives general overview of measuring safety and possible safety indicators. For modern era of aviation safety it is specific that it is ultra-safe. Therefore it is very hard to measure safety level in traditional way by lagging indicators like accident rate. It is very vital for improving safety to be able to measure it especially after major operational changes in company. Only accident rate is not good enough to label company as safe. Proactive safety is mostly based on establishing safety culture and creating leading indicators. Leading indicators are important because it gives information about current safety level even during casual everyday operations without encountering undesirable outcomes. It is supposed to provide signals or early warnings to prevent failure.
Název v anglickém jazyce
Creating Safety in Current Civil Aviation
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on developing safety in civil aviation. It gives general overview of measuring safety and possible safety indicators. For modern era of aviation safety it is specific that it is ultra-safe. Therefore it is very hard to measure safety level in traditional way by lagging indicators like accident rate. It is very vital for improving safety to be able to measure it especially after major operational changes in company. Only accident rate is not good enough to label company as safe. Proactive safety is mostly based on establishing safety culture and creating leading indicators. Leading indicators are important because it gives information about current safety level even during casual everyday operations without encountering undesirable outcomes. It is supposed to provide signals or early warnings to prevent failure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Civil Aviation 2011
ISBN
978-80-01-04893-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
89-91
Název nakladatele
ČVUT v Praze a OSL ČR
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
26. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—