Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring Safety Level Before Incident or Accident in Current Civil Aviation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00195045" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00195045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring Safety Level Before Incident or Accident in Current Civil Aviation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aviation safety is very publicly discussed topic. Each and every person has own attitude towards safety of air transport. But general attitude of common people is that "safe" operation is when there is no accident. It was for a long time the only way howto measure safety when there was just reactive approach and the only safety indicator was number of accidents per certain period (accidents ratio). But it is quite useless while aviation reached ultra-safe status and accidents are so rare events that itwould be ludicrous to label aviation company as absolutely safe just because of the fact that statistic shows zero accidents per few years. New modern approach to safety provides new indicators that may be used before any undesirable outcome of air transport actually happens. It is very essential to be able to measure safety level on operational basis in order to improve it. When just the reactive approach was used, the only way to improve safety was after accident had happened. This ar

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring Safety Level Before Incident or Accident in Current Civil Aviation

  • Popis výsledku anglicky

    Aviation safety is very publicly discussed topic. Each and every person has own attitude towards safety of air transport. But general attitude of common people is that "safe" operation is when there is no accident. It was for a long time the only way howto measure safety when there was just reactive approach and the only safety indicator was number of accidents per certain period (accidents ratio). But it is quite useless while aviation reached ultra-safe status and accidents are so rare events that itwould be ludicrous to label aviation company as absolutely safe just because of the fact that statistic shows zero accidents per few years. New modern approach to safety provides new indicators that may be used before any undesirable outcome of air transport actually happens. It is very essential to be able to measure safety level on operational basis in order to improve it. When just the reactive approach was used, the only way to improve safety was after accident had happened. This ar

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    InAir 2012

  • ISBN

    978-80-554-0574-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    94-97

  • Název nakladatele

    EDIS

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    20. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku