Personal advanced traveler assistant
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00191648" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00191648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Personal advanced traveler assistant
Popis výsledku v původním jazyce
In spite of numerous road management schemes and developed infrastructure the society nowadays still faces the problem of highly congested roads due to the increasing traffic demand. The focus of this paper is to develop a complex and integrated system that addresses the challenges of dynamic traffic assignment in modern times. We built a design for a Personal Advanced Traveller Assistant (PTA). The main purpose of PTA is to give routing advices depending on the users preferences and the available capacity in the network. The system incorporates a dynamic traffic algorithm that employs a prediction model of future travelling time. The prediction model that the algorithm uses is based on historical data. To conclude, we successfully implemented a working prototype that uses various technologies such as Java, the Open Street Map API for rendering the map or J2ME for the mobile phone client.
Název v anglickém jazyce
Personal advanced traveler assistant
Popis výsledku anglicky
In spite of numerous road management schemes and developed infrastructure the society nowadays still faces the problem of highly congested roads due to the increasing traffic demand. The focus of this paper is to develop a complex and integrated system that addresses the challenges of dynamic traffic assignment in modern times. We built a design for a Personal Advanced Traveller Assistant (PTA). The main purpose of PTA is to give routing advices depending on the users preferences and the available capacity in the network. The system incorporates a dynamic traffic algorithm that employs a prediction model of future travelling time. The prediction model that the algorithm uses is based on historical data. To conclude, we successfully implemented a working prototype that uses various technologies such as Java, the Open Street Map API for rendering the map or J2ME for the mobile phone client.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ME%20949" target="_blank" >ME 949: Analysis of negative impacts on driver attention</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICINCO 2011 - Proceedings of the 8th International Conference on Informatics in Control, Automation and Robotics
ISBN
978-989-8425-75-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
74-82
Název nakladatele
INSTICC Press
Místo vydání
Setúbal
Místo konání akce
Noordwijkerhout
Datum konání akce
28. 7. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—