Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design Procedures for Optimized Vertical Profile Approaches

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00194627" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00194627 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eiic.cz" target="_blank" >http://www.eiic.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design Procedures for Optimized Vertical Profile Approaches

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article looks into the safety and operational aspects of operator-customized vertical profiles for nonprecision continuous descent final approaches. The idea of using increased final descent gradients is based on the fact that various types of aircraft used in commercial air transport have their performance characteristics better than those required by the standardized procedures currently in use. Operators would benefit from a possibility of implementing their own procedures in terms of fuel costsavings but the conditions and requirements for those procedures have to be examined carefully so as not to decrease the level of safety. Several aspects including the compliance with the regulatory environment are addressed in this text.

  • Název v anglickém jazyce

    Design Procedures for Optimized Vertical Profile Approaches

  • Popis výsledku anglicky

    This article looks into the safety and operational aspects of operator-customized vertical profiles for nonprecision continuous descent final approaches. The idea of using increased final descent gradients is based on the fact that various types of aircraft used in commercial air transport have their performance characteristics better than those required by the standardized procedures currently in use. Operators would benefit from a possibility of implementing their own procedures in terms of fuel costsavings but the conditions and requirements for those procedures have to be examined carefully so as not to decrease the level of safety. Several aspects including the compliance with the regulatory environment are addressed in this text.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Electronic International Interdisciplinary Conference 2012

  • ISBN

    978-80-554-0551-3

  • ISSN

    1338-7871

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    ITALL s.r.o.

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Internetová konference

  • Datum konání akce

    3. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku