Design Procedures for Optimized Vertical Profile Approaches
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00194627" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00194627 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.eiic.cz" target="_blank" >http://www.eiic.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design Procedures for Optimized Vertical Profile Approaches
Popis výsledku v původním jazyce
This article looks into the safety and operational aspects of operator-customized vertical profiles for nonprecision continuous descent final approaches. The idea of using increased final descent gradients is based on the fact that various types of aircraft used in commercial air transport have their performance characteristics better than those required by the standardized procedures currently in use. Operators would benefit from a possibility of implementing their own procedures in terms of fuel costsavings but the conditions and requirements for those procedures have to be examined carefully so as not to decrease the level of safety. Several aspects including the compliance with the regulatory environment are addressed in this text.
Název v anglickém jazyce
Design Procedures for Optimized Vertical Profile Approaches
Popis výsledku anglicky
This article looks into the safety and operational aspects of operator-customized vertical profiles for nonprecision continuous descent final approaches. The idea of using increased final descent gradients is based on the fact that various types of aircraft used in commercial air transport have their performance characteristics better than those required by the standardized procedures currently in use. Operators would benefit from a possibility of implementing their own procedures in terms of fuel costsavings but the conditions and requirements for those procedures have to be examined carefully so as not to decrease the level of safety. Several aspects including the compliance with the regulatory environment are addressed in this text.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Electronic International Interdisciplinary Conference 2012
ISBN
978-80-554-0551-3
ISSN
1338-7871
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
ITALL s.r.o.
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Internetová konference
Datum konání akce
3. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—