Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Probability: Motivations from Philosophy and Practical Life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00196541" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00196541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Probability: Motivations from Philosophy and Practical Life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes several possibilities how to enliven usual probability classes. From the didactical point of view, one of interesting topics is the subjective interpretation of probability, which uses the principle of betting. The connection of betting rates with probabilities helps to demonstrate how probability theory and its abstract axioms relate to the real world. Students can also easily realize that unless they have better information than bookmakers, betting cannot bring them a long-run profit. Another topic discussed in this paper is geometric probability, a substantial tool for extracting quantitative information on spatial objects (human beings or animals and their organs, blood vessels, tissues, tumours, plants, rocks etc.) from probesof a lower dimension. Since we are surrounded and even formed by such structures, geometric probability plays an important role for exploring and understanding the world around us. Corresponding materials for classroom use are also prese

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Probability: Motivations from Philosophy and Practical Life

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes several possibilities how to enliven usual probability classes. From the didactical point of view, one of interesting topics is the subjective interpretation of probability, which uses the principle of betting. The connection of betting rates with probabilities helps to demonstrate how probability theory and its abstract axioms relate to the real world. Students can also easily realize that unless they have better information than bookmakers, betting cannot bring them a long-run profit. Another topic discussed in this paper is geometric probability, a substantial tool for extracting quantitative information on spatial objects (human beings or animals and their organs, blood vessels, tissues, tumours, plants, rocks etc.) from probesof a lower dimension. Since we are surrounded and even formed by such structures, geometric probability plays an important role for exploring and understanding the world around us. Corresponding materials for classroom use are also prese

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA401%2F09%2F1850" target="_blank" >GA401/09/1850: Filosofická pojetí pravděpodobnosti v pracích českých myslitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Literacy Information and Computer Education Journal (LICEJ)

  • ISSN

    2040-2589

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    647-654

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus