Simulation of a Collision between Passenger Car and Child Pedestrian
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00196738" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00196738 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of a Collision between Passenger Car and Child Pedestrian
Popis výsledku v původním jazyce
The Department of Forensic Experts in Transportation at the Faculty of Transportation Sciences performed a second set of dynamic passive safety tests of a passenger car (M1 category - Škoda Octavia II) in a child pedestrian collision. Initial and test conditions were similar to those of the first set of tests in September 2009 (Škoda Roomster). Deformations of the contact zones on the frontal vehicle surface were analyzed by a 3D scanning technology (3D handy scanner). Head, thorax and pelvic resultantacceleration, acceleration of knee joint in sagittal direction and contact force on the femoral structure of the dummy (P6 dummy, 1.17 m; 22 kg) were measured. The aim of these tests is to provide a detailed description of pedestrian kinematics and comparison of primary and secondary impact seriousness.
Název v anglickém jazyce
Simulation of a Collision between Passenger Car and Child Pedestrian
Popis výsledku anglicky
The Department of Forensic Experts in Transportation at the Faculty of Transportation Sciences performed a second set of dynamic passive safety tests of a passenger car (M1 category - Škoda Octavia II) in a child pedestrian collision. Initial and test conditions were similar to those of the first set of tests in September 2009 (Škoda Roomster). Deformations of the contact zones on the frontal vehicle surface were analyzed by a 3D scanning technology (3D handy scanner). Head, thorax and pelvic resultantacceleration, acceleration of knee joint in sagittal direction and contact force on the femoral structure of the dummy (P6 dummy, 1.17 m; 22 kg) were measured. The aim of these tests is to provide a detailed description of pedestrian kinematics and comparison of primary and secondary impact seriousness.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PROMET - Traffic&Transportation
ISSN
0353-5320
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
109-118
Kód UT WoS článku
000303639600003
EID výsledku v databázi Scopus
—