Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of a Collision between Passenger Car and Child Pedestrian

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00196738" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00196738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of a Collision between Passenger Car and Child Pedestrian

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Department of Forensic Experts in Transportation at the Faculty of Transportation Sciences performed a second set of dynamic passive safety tests of a passenger car (M1 category - Škoda Octavia II) in a child pedestrian collision. Initial and test conditions were similar to those of the first set of tests in September 2009 (Škoda Roomster). Deformations of the contact zones on the frontal vehicle surface were analyzed by a 3D scanning technology (3D handy scanner). Head, thorax and pelvic resultantacceleration, acceleration of knee joint in sagittal direction and contact force on the femoral structure of the dummy (P6 dummy, 1.17 m; 22 kg) were measured. The aim of these tests is to provide a detailed description of pedestrian kinematics and comparison of primary and secondary impact seriousness.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of a Collision between Passenger Car and Child Pedestrian

  • Popis výsledku anglicky

    The Department of Forensic Experts in Transportation at the Faculty of Transportation Sciences performed a second set of dynamic passive safety tests of a passenger car (M1 category - Škoda Octavia II) in a child pedestrian collision. Initial and test conditions were similar to those of the first set of tests in September 2009 (Škoda Roomster). Deformations of the contact zones on the frontal vehicle surface were analyzed by a 3D scanning technology (3D handy scanner). Head, thorax and pelvic resultantacceleration, acceleration of knee joint in sagittal direction and contact force on the femoral structure of the dummy (P6 dummy, 1.17 m; 22 kg) were measured. The aim of these tests is to provide a detailed description of pedestrian kinematics and comparison of primary and secondary impact seriousness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PROMET - Traffic&Transportation

  • ISSN

    0353-5320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    109-118

  • Kód UT WoS článku

    000303639600003

  • EID výsledku v databázi Scopus