Optimální podoba přestupních uzlů veřejné hromadné dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00198662" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00198662 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vlaky-sgs.fd.cvut.cz/index.php?file=vystupy&action=show" target="_blank" >http://vlaky-sgs.fd.cvut.cz/index.php?file=vystupy&action=show</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimální podoba přestupních uzlů veřejné hromadné dopravy
Popis výsledku v původním jazyce
Železniční doprava, má-li být páteří dopravního systému, se neobejde bez kvalitních přestupních vazeb na ostatní dopravní systémy. Stěžejním cílem této metodiky je proto nabídnutí uživatelsky přívětivého nástroje k určení optimální podoby přestupního uzlu veřejné hromadné dopravy. Protože na problematiku je nutné se dívat z co nejširšího úhlu pohledu, obsahuje příručka nejprve popis nejvýznamnějších souvisejících faktorů (problematika pěších proudů a plošných nároků cestujících, forma poskytovaných informací) uzavřený kategorizací přestupních uzlů. V závěru díla se uvádí příklad posouzení přestupního uzlu rizikovou a multikriteriální analýzou, které je jednou z možností objektivního vyhodnocení projektů. Vrcholem příručky jsou rozhodovací tabulky, ježpředstavují vlastní rozhodovací nástroj pro stanovení podoby přestupního uzlu.
Název v anglickém jazyce
Optimal Layout of Public Mass Transport Transfer Nodes
Popis výsledku anglicky
Should it be a backbone of transport system railway traffic cannot exist without high-quality change connections to other transport modes. Therefore the crucial target of this method is to provide a user friendly tool, which can define an optimal layoutof a public transport change node. As it is necessary to observe the problem as widely as possible, the guide contains a description of the most important corresponding factors (pedestrian flow and passenger areal requirement issues, form of provided information) and a categorization of transport nodes. In the end an example of a transport node assessment using risk and multi-criteria analysis is provided as a one of the methods of objective project assessment. The top of the guide is represented by decision tables, which are meant to be the main decision tool for transport node layout design.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
SGS2010_MP
Číslo předpisu
č.j. 26/2013-520-TPV/1
Technické parametry
Metodická příručka mající formu monografie o formátu A4; ix+72 s., 2 přílohy (22+23 s.) - k dispozici v tištěné podobě (např. v knihovně ČVUT v Praze Fakulty dopravní) nebo online na internetových stránkách projektu: http://vlaky-sgs.fd.cvut.cz/ - sekceVýstupy
Ekonomické parametry
Uplatňování zásad uvedených v metodice povede především ke zvýšení atraktivity veřejné hromadné dopravy, a tedy zvýšení počtu přepravených cestujících VHD. Při uplatnění metodiky na přestupní uzel by mělo dojít ke zvýšení modal-splitu o 10 % ve prospěchVHD. Potenciálními uživateli metodiky jsou provozovatelé železničních drah, organizátoři IDS, dopravci (zejm. osobní železniční) a samosprávné úřady krajů a obcí.
Označení certifikačního orgánu
ČR, Ministerstvo dopravy, Odbor strategie; nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů