Utilisation of Decision Tables for Proposal of Transfer Node Conception
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00198124" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00198124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/article/view/1178/1016" target="_blank" >http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/article/view/1178/1016</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v24i5.1178" target="_blank" >10.7307/ptt.v24i5.1178</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Utilisation of Decision Tables for Proposal of Transfer Node Conception
Popis výsledku v původním jazyce
The key issue in improving the appeal of public mass transport is the optimal arrangement of transfer nodes. The objective is to propose a comfortable, simple and safe environment for both passengers and operators, and a solution which is economical to construct and operate. Although each transfer node is unique and specific, it is beneficial to have a general idea on the layout of a project to construct or reconstruct such a transfer node. This project should, in particular, stem from the traffic intensity of single transport modes, the volume of single transfer links, and the nature and significance of traffic routes. This article presents the methodology for determining the appropriate disposition of mass public transport nodes using modified decision tables (one of the tools of systems analysis) with specific data particularly applicable in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Utilisation of Decision Tables for Proposal of Transfer Node Conception
Popis výsledku anglicky
The key issue in improving the appeal of public mass transport is the optimal arrangement of transfer nodes. The objective is to propose a comfortable, simple and safe environment for both passengers and operators, and a solution which is economical to construct and operate. Although each transfer node is unique and specific, it is beneficial to have a general idea on the layout of a project to construct or reconstruct such a transfer node. This project should, in particular, stem from the traffic intensity of single transport modes, the volume of single transfer links, and the nature and significance of traffic routes. This article presents the methodology for determining the appropriate disposition of mass public transport nodes using modified decision tables (one of the tools of systems analysis) with specific data particularly applicable in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PROMET - Traffic&Transportation
ISSN
0353-5320
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
425-431
Kód UT WoS článku
000311884700008
EID výsledku v databázi Scopus
—