Decision Support System for Design of Transfer Node Conception
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00209217" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00209217 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Decision Support System for Design of Transfer Node Conception
Popis výsledku v původním jazyce
The key issue in improving the appeal of public mass transport is the optimal arrangement of transfer nodes. The objective is to propose a comfortable, simple and safe environment for both passengers and operators, and a solution which is economical to construct and operate. Although each transfer node is unique and specific, it is beneficial to have a general idea on the layout of a project to construct or reconstruct such a transfer node. This project should, in particular, stem from the traffic intensity of single transport modes, the volume of single transfer links, and the nature and significance of traffic routes. This paper presents the methodology for determining the appropriate disposition of public mass transport nodes as a decision support system using modified decision tables with specific data particularly applicable in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Decision Support System for Design of Transfer Node Conception
Popis výsledku anglicky
The key issue in improving the appeal of public mass transport is the optimal arrangement of transfer nodes. The objective is to propose a comfortable, simple and safe environment for both passengers and operators, and a solution which is economical to construct and operate. Although each transfer node is unique and specific, it is beneficial to have a general idea on the layout of a project to construct or reconstruct such a transfer node. This project should, in particular, stem from the traffic intensity of single transport modes, the volume of single transfer links, and the nature and significance of traffic routes. This paper presents the methodology for determining the appropriate disposition of public mass transport nodes as a decision support system using modified decision tables with specific data particularly applicable in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th European Transport Congress
ISBN
978-80-01-05321-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
96-102
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
19. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—