Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Periodic Timetable in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00198847" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00198847 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Periodic Timetable in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on Timetable scheduling in railway transport in the Czech Republic. It brings comparison of commercial and periodic timetable, which is used in Czech Republic mostly for long-distance railway lines since 2003. In the Czech Republic an integrated periodic timetable (IPT) scheme was implemented in long-distance railway passenger transport, which is ordered by the Czech Ministry of Transport. A demand driven timetable structure was long typical for the Czech Republic. Trains were operated at times of supposed demand. Thus the 2004/05 timetable brought a huge amount of change, primarily in national long-distance lines now operated in a standardised manner. The network was gradually brought in line with a unified national scheme based on IPT-type 00-symmetry and IPT hubs were created. The way from demand timetable to regular timetable scheme based on the Swiss Model of Integraler Taktfahrplan was in the Czech Republic not easy, and today, the whole system is still conti

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Periodic Timetable in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on Timetable scheduling in railway transport in the Czech Republic. It brings comparison of commercial and periodic timetable, which is used in Czech Republic mostly for long-distance railway lines since 2003. In the Czech Republic an integrated periodic timetable (IPT) scheme was implemented in long-distance railway passenger transport, which is ordered by the Czech Ministry of Transport. A demand driven timetable structure was long typical for the Czech Republic. Trains were operated at times of supposed demand. Thus the 2004/05 timetable brought a huge amount of change, primarily in national long-distance lines now operated in a standardised manner. The network was gradually brought in line with a unified national scheme based on IPT-type 00-symmetry and IPT hubs were created. The way from demand timetable to regular timetable scheme based on the Swiss Model of Integraler Taktfahrplan was in the Czech Republic not easy, and today, the whole system is still conti

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Road and Rail infrastructure II

  • ISBN

    978-953-6272-49-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    869-873

  • Název nakladatele

    University of Zagreb

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Dubrovnik

  • Datum konání akce

    7. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku