Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studie vlivu alkoholu na faktory ovlivňující spolehlivost funkce řidiče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00199609" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00199609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Studie vlivu alkoholu na faktory ovlivňující spolehlivost funkce řidiče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem této práce je prokázání či vyvrácení tvrzení, zda řidiči pod vlivem alkoholu mají tendenci více riskovat a kličkovat a zda během jízdy dodržují bezpečnou konstantní vzdálenost od referenčního vozidla. První část disertační práce je věnovánapostoji Evropské unie k řízení vozidla pod vlivem alkoholu. V této kapitole se zabývám vlivem alkoholu na lidský organismus, závislosti hladiny alkoholu v krvi na způsobení dopravní nehody a statistikám dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu.Druhá část je zaměřena na dotazníkové šetření řidičů, které obsahuje otázky týkající se jízdy pod vlivem alkoholu. V dalších kapitolách jsou popsány možností vozových simulátorů, získané zkušenosti z předchozích experimentů a popis testovacích tratí. Podstatná část práce je věnována samotnému experimentu, vytvořené metodice a analýzám naměřených dat. Poslední část disertační práce je věnována souhrnným výsledkům a naznačuje další možný vývoj na dané téma.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of alcohol on reliability and safety driver

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this work was either to prove or disapprove the assertion that drivers driving under the influence of alcohol tend to take more risk and move "zigzag" and to find out whether they keep a safe driving distance from the reference vehicle.First part of this thesis describes the EU attitude to driving under influence of alcohol. Particularly, I have focused on the effects of alcohol on the human organism, dependency of the alcohol blood level on the risk of a traffic accident. A part of this chapter has been devoted to the identification of causes of varying numbers of lethal traffic accidents in individual European countries caused under the influence of alcohol. The second part of the work included an inquiry based research with aim atestablishing how often the drivers drive their vehicles consciously under the influence of alcohol. In other chapters, I describe vehicle simulators used as modelled by testing circuits, experimental experience, created methodologies and

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů