Studie vlivu alkoholu na faktory ovlivňující spolehlivost funkce řidiče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00199609" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00199609 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studie vlivu alkoholu na faktory ovlivňující spolehlivost funkce řidiče
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem této práce je prokázání či vyvrácení tvrzení, zda řidiči pod vlivem alkoholu mají tendenci více riskovat a kličkovat a zda během jízdy dodržují bezpečnou konstantní vzdálenost od referenčního vozidla. První část disertační práce je věnovánapostoji Evropské unie k řízení vozidla pod vlivem alkoholu. V této kapitole se zabývám vlivem alkoholu na lidský organismus, závislosti hladiny alkoholu v krvi na způsobení dopravní nehody a statistikám dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu.Druhá část je zaměřena na dotazníkové šetření řidičů, které obsahuje otázky týkající se jízdy pod vlivem alkoholu. V dalších kapitolách jsou popsány možností vozových simulátorů, získané zkušenosti z předchozích experimentů a popis testovacích tratí. Podstatná část práce je věnována samotnému experimentu, vytvořené metodice a analýzám naměřených dat. Poslední část disertační práce je věnována souhrnným výsledkům a naznačuje další možný vývoj na dané téma.
Název v anglickém jazyce
Influence of alcohol on reliability and safety driver
Popis výsledku anglicky
The main goal of this work was either to prove or disapprove the assertion that drivers driving under the influence of alcohol tend to take more risk and move "zigzag" and to find out whether they keep a safe driving distance from the reference vehicle.First part of this thesis describes the EU attitude to driving under influence of alcohol. Particularly, I have focused on the effects of alcohol on the human organism, dependency of the alcohol blood level on the risk of a traffic accident. A part of this chapter has been devoted to the identification of causes of varying numbers of lethal traffic accidents in individual European countries caused under the influence of alcohol. The second part of the work included an inquiry based research with aim atestablishing how often the drivers drive their vehicles consciously under the influence of alcohol. In other chapters, I describe vehicle simulators used as modelled by testing circuits, experimental experience, created methodologies and
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů