Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of a Simulator to Evaluate Driving Skills of Parkinson Disease Patients

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00200868" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00200868 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wseas.org" target="_blank" >http://www.wseas.org</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of a Simulator to Evaluate Driving Skills of Parkinson Disease Patients

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the progress of our laboratories in development of objective methodology of assessment of possibly dangerous drivers, who suffer from Parkinson disease in different state and/or different phase of medication. In the beginning there are main theoretical principles and models of driver-car control described. Further, in following chapters two experiments performed on Parkinson disease suffering drivers (and control group of healthy drivers for comparison) are described. The first typeof measurements were done with use of a simple trajectory following simulator composed from a steering wheel and PC set, meanwhile the second type of experiment was performed with use of a light car driving simulator. These two approaches had to lead both to an objective methodology which should tell us whether the driver is capable of safe and reliable driving.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of a Simulator to Evaluate Driving Skills of Parkinson Disease Patients

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the progress of our laboratories in development of objective methodology of assessment of possibly dangerous drivers, who suffer from Parkinson disease in different state and/or different phase of medication. In the beginning there are main theoretical principles and models of driver-car control described. Further, in following chapters two experiments performed on Parkinson disease suffering drivers (and control group of healthy drivers for comparison) are described. The first typeof measurements were done with use of a simple trajectory following simulator composed from a steering wheel and PC set, meanwhile the second type of experiment was performed with use of a light car driving simulator. These two approaches had to lead both to an objective methodology which should tell us whether the driver is capable of safe and reliable driving.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02031465" target="_blank" >TA02031465: Automatické sledování agresivních a nebezpečných řidičů motorových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Sensors, Signals, Visualization, Imaging and Simulation

  • ISBN

    978-1-61804-119-7

  • ISSN

    1790-5117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    264-268

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Sliema

  • Datum konání akce

    7. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku