The Use of a Simulator to Evaluate Driving Skills of Parkinson Disease Patients
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00200868" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00200868 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.wseas.org" target="_blank" >http://www.wseas.org</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Use of a Simulator to Evaluate Driving Skills of Parkinson Disease Patients
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the progress of our laboratories in development of objective methodology of assessment of possibly dangerous drivers, who suffer from Parkinson disease in different state and/or different phase of medication. In the beginning there are main theoretical principles and models of driver-car control described. Further, in following chapters two experiments performed on Parkinson disease suffering drivers (and control group of healthy drivers for comparison) are described. The first typeof measurements were done with use of a simple trajectory following simulator composed from a steering wheel and PC set, meanwhile the second type of experiment was performed with use of a light car driving simulator. These two approaches had to lead both to an objective methodology which should tell us whether the driver is capable of safe and reliable driving.
Název v anglickém jazyce
The Use of a Simulator to Evaluate Driving Skills of Parkinson Disease Patients
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the progress of our laboratories in development of objective methodology of assessment of possibly dangerous drivers, who suffer from Parkinson disease in different state and/or different phase of medication. In the beginning there are main theoretical principles and models of driver-car control described. Further, in following chapters two experiments performed on Parkinson disease suffering drivers (and control group of healthy drivers for comparison) are described. The first typeof measurements were done with use of a simple trajectory following simulator composed from a steering wheel and PC set, meanwhile the second type of experiment was performed with use of a light car driving simulator. These two approaches had to lead both to an objective methodology which should tell us whether the driver is capable of safe and reliable driving.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02031465" target="_blank" >TA02031465: Automatické sledování agresivních a nebezpečných řidičů motorových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Sensors, Signals, Visualization, Imaging and Simulation
ISBN
978-1-61804-119-7
ISSN
1790-5117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
264-268
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Sliema
Datum konání akce
7. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—