Numerical Modelling of the Behaviour of Subgrades Reinforced with Geogrids and Columns
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00207801" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00207801 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4203/ccp.102.29" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4203/ccp.102.29</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4203/ccp.102.29" target="_blank" >10.4203/ccp.102.29</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical Modelling of the Behaviour of Subgrades Reinforced with Geogrids and Columns
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes numerical analysis, using the programme ANSYS, for the generation of the computation model and the assessment of the influence of the geosynthetic grid and the vertical lime-cement columns on the bearing capacity and the deformationof a railway embankment on a low load-bearing subsoil. The stiffening grid is located on the interface between the embankment and the subsoil. The subsoil is also reinforced by the vertical lime-cement columns. There reinforcing effect on the behaviour of the soil construction is analysed with different types of reinforcement layers. The results of the computational modelling show that the reinforcement of the railway embankment has a favourable effect on the bearing capacity of the subgrade. The graphic outputs give a clear overview of the field layout of the equivalent stresses and the deformation during the construction of the railway substructure. A comparative analysis shows that the reinforcement of the embankment, especially the
Název v anglickém jazyce
Numerical Modelling of the Behaviour of Subgrades Reinforced with Geogrids and Columns
Popis výsledku anglicky
This paper describes numerical analysis, using the programme ANSYS, for the generation of the computation model and the assessment of the influence of the geosynthetic grid and the vertical lime-cement columns on the bearing capacity and the deformationof a railway embankment on a low load-bearing subsoil. The stiffening grid is located on the interface between the embankment and the subsoil. The subsoil is also reinforced by the vertical lime-cement columns. There reinforcing effect on the behaviour of the soil construction is analysed with different types of reinforcement layers. The results of the computational modelling show that the reinforcement of the railway embankment has a favourable effect on the bearing capacity of the subgrade. The graphic outputs give a clear overview of the field layout of the equivalent stresses and the deformation during the construction of the railway substructure. A comparative analysis shows that the reinforcement of the embankment, especially the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Fourteenth International Conference on Civil, Structural and Environmental Engineering Computing
ISBN
978-1-905088-57-7
ISSN
1759-3433
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
Civil-Comp Press Ltd
Místo vydání
Stirling
Místo konání akce
Cagliari
Datum konání akce
3. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—