Fuzzy Algorithm for Highway Speed Harmonisation in VISSIM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00208672" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00208672 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-41647-7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-41647-7</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-41647-7" target="_blank" >10.1007/978-3-642-41647-7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fuzzy Algorithm for Highway Speed Harmonisation in VISSIM
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper is demonstrated, how a fuzzy control system can be implemented and verified directly in a microsimulation tool from the company PTV, VISSIM. A new fuzzy algorithm for speed harmonisation is developed and its implementation is explained in details. The main advantage of this solution is in the direct implementation of the control algorithm in the microsimulation tool without the need to deal with an API and external software. Additionally, the configuration and optimisation of the control algorithm is performed quickly in the tool and directly responds to the microsimulation results. This has an impact on the time to implement such a solution as well as the overall cost, since a single resource able to work with the microsimulation tool can do the work and no programming experience are required.
Název v anglickém jazyce
Fuzzy Algorithm for Highway Speed Harmonisation in VISSIM
Popis výsledku anglicky
In this paper is demonstrated, how a fuzzy control system can be implemented and verified directly in a microsimulation tool from the company PTV, VISSIM. A new fuzzy algorithm for speed harmonisation is developed and its implementation is explained in details. The main advantage of this solution is in the direct implementation of the control algorithm in the microsimulation tool without the need to deal with an API and external software. Additionally, the configuration and optimisation of the control algorithm is performed quickly in the tool and directly responds to the microsimulation results. This has an impact on the time to implement such a solution as well as the overall cost, since a single resource able to work with the microsimulation tool can do the work and no programming experience are required.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030522" target="_blank" >TA02030522: Vývoj nové generace liniového řízení dopravy a testovacího prostředí - SIRID</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Activities of Tranport Telemactics
ISBN
978-3-642-41646-0
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
459-467
Název nakladatele
Springer-Verlag, GmbH
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Katowice-Ustron
Datum konání akce
23. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000333684700056