Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Pricing Model in the Passenger Air Transport - PART II.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00209324" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00209324 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Pricing Model in the Passenger Air Transport - PART II.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our planet is more connected than at any time in its history. Especially in air travel industry we can see that 2011, some 2,8 billion people traveled on 35,000 routes connecting 3,800 commercial airports. Together they flew 5.1 trillion km. Tariff structure is a tool of a carrier to influence his profit and to react on competitors respectively. It is a strategically planned sophisticated system of offered seat capacity for specific prices depending on many variables. The tariff structure has considerably changed in last years, above all as a consequence of the entry of low cost carriers.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Pricing Model in the Passenger Air Transport - PART II.

  • Popis výsledku anglicky

    Our planet is more connected than at any time in its history. Especially in air travel industry we can see that 2011, some 2,8 billion people traveled on 35,000 routes connecting 3,800 commercial airports. Together they flew 5.1 trillion km. Tariff structure is a tool of a carrier to influence his profit and to react on competitors respectively. It is a strategically planned sophisticated system of offered seat capacity for specific prices depending on many variables. The tariff structure has considerably changed in last years, above all as a consequence of the entry of low cost carriers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th European Transport Congress

  • ISBN

    978-80-01-05321-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    238-242

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    19. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku