Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika pro využití lidského činitele v řízení letového provozu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00210245" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00210245 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika pro využití lidského činitele v řízení letového provozu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bezpečnost v řízení letového provozu závisí zejména na správném rozhodování řídících letového provozu. Veškerá rozhodnutí řídících jsou ovlivňována celou řadou objektivních a subjektivních faktorů ? lidských činitelů. Některé z nich lze ovlivnit nebo využít, jiné nikoli. Objem a intenzita letového provozu setrvale rostou a jejich omezování nedostatečnou kapacitou uspořádání letového provozu (řízení nevyjímaje) není žádoucí ani přijatelné. Závěry výzkumu, které jsou prezentovány v tomto článku, vycházejíz retrospektivní analýzy leteckých nehod a incidentů (událostí) zaviněných orgány řízení letového provozu, k nimž došlo v letech 2000 ? 2012. Byl zjištěn a klasifikován vliv jednotlivých faktorů, které provázely výskyt událostí v letovém provozu podle jejich závažnosti. Na základě výsledků statistické analýzy i matematického modelování byly vyhodnoceny jako nejdůležitější faktory časové, provozní, prostorové a meteorologické. Je patrné, že největší prostor pro využití a ovlivnění předst

  • Název v anglickém jazyce

    Human Factors Methodology in the Air Traffic Control

  • Popis výsledku anglicky

    Safety in the air traffic control depends especially on right air traffic controller decision making. All their decisions are influenced by huge amount of objective and subjective factors ? human factors. There is possible to modify or to follow up someof these factors and others not. Air traffic volume and intensity increase and their restriction by insufficient air traffic management (air traffic control including) capabilities are undesirable and unacceptable. The results of research presented in the paper are based on retrospective analysis of air accidents and incidents (occurrences) where air traffic controllers were involved between the years 2000 ? 2012. The influence of individual factors on occurrences (in particular severity classifications) was identified and classified. According to statistical analysis and mathematical modeling the time-, traffic-, location- and meteorological factors were identified as the most important. It is obvious that the widest possibilities for

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013

  • ISBN

    978-80-87952-00-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    9. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku