Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model of Human Factors Risks in the Air Traffic Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00207835" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00207835 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of Human Factors Risks in the Air Traffic Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Air Traffic Controllers (ATCOs) play a crucial role in the Air Traffic Control which is considered as the most visible and flexible part of the Air Traffic Management (ATM) system. Despite all automated process and tools for ATCOs decision-making supportthe control of the airspace and air traffic and problem solving will remain in hands of the controllers. No system is 100% reliable and accurate and any human-provided actions can be fully supplied by machines. All decisions made by a controller are influenced by huge number of factors. Their impact varies on each person individually and it is impossible to distinguish which factor has the most significant influence on flight safety and which the less. The first part of this paper is focused on impactof objective and subjective aspects on human factors in the air traffic control. The special interest is concentrated on influence of day-time and season, air traffic type, aircraft movement phase, meteorological conditions, flight-releas

  • Název v anglickém jazyce

    Model of Human Factors Risks in the Air Traffic Control

  • Popis výsledku anglicky

    Air Traffic Controllers (ATCOs) play a crucial role in the Air Traffic Control which is considered as the most visible and flexible part of the Air Traffic Management (ATM) system. Despite all automated process and tools for ATCOs decision-making supportthe control of the airspace and air traffic and problem solving will remain in hands of the controllers. No system is 100% reliable and accurate and any human-provided actions can be fully supplied by machines. All decisions made by a controller are influenced by huge number of factors. Their impact varies on each person individually and it is impossible to distinguish which factor has the most significant influence on flight safety and which the less. The first part of this paper is focused on impactof objective and subjective aspects on human factors in the air traffic control. The special interest is concentrated on influence of day-time and season, air traffic type, aircraft movement phase, meteorological conditions, flight-releas

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference Modern Safety Technologies in Transportation

  • ISBN

    978-80-971432-0-6

  • ISSN

    1338-5232

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    252-258

  • Název nakladatele

    PERPETIS S.R.O.

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    24. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku