Bezpečnost v řízení letového provozu v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00207529" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00207529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://doctrine.vavyskov.cz/_casopis/2013_1/2013_1r_2a.html" target="_blank" >http://doctrine.vavyskov.cz/_casopis/2013_1/2013_1r_2a.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bezpečnost v řízení letového provozu v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Bezpečnost letového provozu je společně s požadavkem na zajištění jeho efektivního a spořádaného toku základním požadavkem moderní společnosti. Tato bezpečnost je podmíněna správnou činností lidí a techniky. Článek se zabývá vlivem objektivních a subjektivních aspektů na komponenty lidského činitele v řízení letového provozu v České republice. V Evropské unii (EU) je v posledních 7 letech (2005 ? 2012) zaznamenáván pokles počtu incidentů s podílem orgánů řízení letového provozu. Tento sestupný trend jepatrný i v České republice. V letové informační oblasti (Flight Information Region ? FIR) České republiky došlo v letech 2002 ? 2011 k 73 incidentům (a k žádné letecké nehodě), na nichž se podíleli civilní řídící letového provozu. Předmětem článku je zhodnocení významu roční a denní doby, doby ve službě a doby od přestávky a délka praxe řídících letového provozu na vznik incidentu.
Název v anglickém jazyce
Flight Safety in Air Traffic Control in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Flight safety is in conjunction with demand on effective and well-ordered air traffic flow essential requirement of modern society. The flight safety is subject to proper human and machine operations. The paper is focused on impact of objective and subjective aspects on human factors in the air traffic control in the Czech Republic. Within European Union (EU), there is reported decreasing number of incidents in the airspace with contribution of air traffic management (ATM) in the last 7 years (2005 ? 2012). The downward trend is perceptible in the Czech Republic as well. In years 2002 ? 2011 was reported 73 incidents (and no one accident) in Flight Information Region (FIR) Czech Republic where civil air traffic controllers (ATCo) were involved. The aimof the article is to analyze and evaluate importance of season, day-time, time on duty and time after break and ATCos? service on occurrence of event.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Doktríny
ISSN
1803-036X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—