Flight Safety in Air Traffic Control in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00199307" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00199307 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Flight Safety in Air Traffic Control in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Flight safety is in conjunction with demand on effective and well-ordered air traffic flow essential requirement of modern society. The flight safety is subject to proper human and machine operations. The paper is focused on impact of objective and subjective aspects on human factors in the air traffic control in the Czech Republic. Within European Union (EU), there is reported decreasing number of incidents in the airspace with contribution of air traffic management (ATM) in the last 7 years (2005 - 2012). The downward trend is perceptible in the Czech Republic as well. In years 2002 - 2011 was reported 73 incidents (and no one accident) in Flight Information Region (FIR) Czech Republic where air traffic controllers (ATCo) were involved. The aim of the article is to analyze and evaluate importance of season, day-time, time on duty and time after break and ATCos' service on occurrence of event.
Název v anglickém jazyce
Flight Safety in Air Traffic Control in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Flight safety is in conjunction with demand on effective and well-ordered air traffic flow essential requirement of modern society. The flight safety is subject to proper human and machine operations. The paper is focused on impact of objective and subjective aspects on human factors in the air traffic control in the Czech Republic. Within European Union (EU), there is reported decreasing number of incidents in the airspace with contribution of air traffic management (ATM) in the last 7 years (2005 - 2012). The downward trend is perceptible in the Czech Republic as well. In years 2002 - 2011 was reported 73 incidents (and no one accident) in Flight Information Region (FIR) Czech Republic where air traffic controllers (ATCo) were involved. The aim of the article is to analyze and evaluate importance of season, day-time, time on duty and time after break and ATCos' service on occurrence of event.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2012
ISBN
978-80-905243-3-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
http://www.mmk.econference.cz/
Datum konání akce
10. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—