Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of the Flight Centric and Conventional Air Traffic Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00340018" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00340018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/ICNSURV.2019.8735109" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ICNSURV.2019.8735109</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICNSURV.2019.8735109" target="_blank" >10.1109/ICNSURV.2019.8735109</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of the Flight Centric and Conventional Air Traffic Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Air-Traffic management (ATM) is a very complex system. Increasing air traffic and demands on the efficiency of the ATM system requires improvement of the ATM system. One of the possible improvements is the application of flight centric concept. Conventional air traffic control organizes airspace into sectors. Each sector is controlled by one or more air traffic controllers that have full responsibility for assigned airspace. Flight centric control is a new concept where the airspace is shared by multiple ATCOs. Each ATCO has assigned a group of aircraft. The flight centric approach provides better flexibility to balance workload but requires additional coordination between ATCOs in case of aircraft interaction (e.g., conflict resolution).The paper presents a comparison of conventional and flight centric approach. This approach is applied to the airspace of the Czech Republic. Scenarios were simulated using conventional and flight centric approach. In both approaches were used dynamic sectorization optimizing workload of ATCOs. Results compare a number of ATCOs needed to control traffic sample and workload metrics.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the Flight Centric and Conventional Air Traffic Control

  • Popis výsledku anglicky

    Air-Traffic management (ATM) is a very complex system. Increasing air traffic and demands on the efficiency of the ATM system requires improvement of the ATM system. One of the possible improvements is the application of flight centric concept. Conventional air traffic control organizes airspace into sectors. Each sector is controlled by one or more air traffic controllers that have full responsibility for assigned airspace. Flight centric control is a new concept where the airspace is shared by multiple ATCOs. Each ATCO has assigned a group of aircraft. The flight centric approach provides better flexibility to balance workload but requires additional coordination between ATCOs in case of aircraft interaction (e.g., conflict resolution).The paper presents a comparison of conventional and flight centric approach. This approach is applied to the airspace of the Czech Republic. Scenarios were simulated using conventional and flight centric approach. In both approaches were used dynamic sectorization optimizing workload of ATCOs. Results compare a number of ATCOs needed to control traffic sample and workload metrics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 2019 Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference

  • ISBN

    978-1-7281-1893-2

  • ISSN

    2155-4943

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Xplore

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Herndon

  • Datum konání akce

    9. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku