Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling of Motorcycle Helmet Drop Test

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00211405" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00211405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling of Motorcycle Helmet Drop Test

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The work deals with the simulation of the motorcycle helmet drop test with the numerical software LS-Dyna. The aim of study was to obtain acceleration values of the headform gravity center. The factors of head injuries HIC were determined from the acceleration values. The model of motorcycle helmets was created by using of a 3D handheld scanner. An impact pad was created and the headform model was modified. The draft for the model was represented by a real motorcycle helmet. Properties of materials usedfor making the actual helmet were assigned to the motorcycle helmet model. The quality of helmets is assessed in terms of damping properties at the drop test. Damping properties were assessed on the basis of the acceleration values of the head gravity center. A drop test was also performed on the pads rotated in different directions. The problems of motorcycle helmets testing in Europe is adjusted by the ECE 22-05 standard. The standard primarily determines how to make drop tests.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling of Motorcycle Helmet Drop Test

  • Popis výsledku anglicky

    The work deals with the simulation of the motorcycle helmet drop test with the numerical software LS-Dyna. The aim of study was to obtain acceleration values of the headform gravity center. The factors of head injuries HIC were determined from the acceleration values. The model of motorcycle helmets was created by using of a 3D handheld scanner. An impact pad was created and the headform model was modified. The draft for the model was represented by a real motorcycle helmet. Properties of materials usedfor making the actual helmet were assigned to the motorcycle helmet model. The quality of helmets is assessed in terms of damping properties at the drop test. Damping properties were assessed on the basis of the acceleration values of the head gravity center. A drop test was also performed on the pads rotated in different directions. The problems of motorcycle helmets testing in Europe is adjusted by the ECE 22-05 standard. The standard primarily determines how to make drop tests.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BO - Biofyzika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20th Anniversary of the Faculty of Transportation Sciences, Czech Technical University in Prague - Selected Papers

  • ISBN

    978-80-01-05320-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    298-309

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku