Railway Noise Measurements on Various Railway Superstructure Constructions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00211682" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00211682 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/63981378:_____/13:#0000016
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Railway Noise Measurements on Various Railway Superstructure Constructions
Popis výsledku v původním jazyce
In the Czech Republic, railway noise is calculated according to the Czech national methodology during the project preparation of the modernisation and optimisation of the railway lines. This methodology, however, arose in the last century, and its use leads to significant overvaluation of the noise load in surrounding areas, in particular for upgraded and optimized railway tracks with modern construction and when using modern trains, mainly passenger traffic (disc brakes, multiple units). The aim of theproject is to determine the noise emission data, in view of the railway superstructure constructions and the rolling stock in use, alternatively to find out correction for noise reduction between the original and modernized lines, so that it was possible to define the conditions under which the noise emission values are valid. This will allow to use the Czech methodology, or foreign one, so that the results of a calculation will be as close as possible to actual conditions, which will l
Název v anglickém jazyce
Railway Noise Measurements on Various Railway Superstructure Constructions
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, railway noise is calculated according to the Czech national methodology during the project preparation of the modernisation and optimisation of the railway lines. This methodology, however, arose in the last century, and its use leads to significant overvaluation of the noise load in surrounding areas, in particular for upgraded and optimized railway tracks with modern construction and when using modern trains, mainly passenger traffic (disc brakes, multiple units). The aim of theproject is to determine the noise emission data, in view of the railway superstructure constructions and the rolling stock in use, alternatively to find out correction for noise reduction between the original and modernized lines, so that it was possible to define the conditions under which the noise emission values are valid. This will allow to use the Czech methodology, or foreign one, so that the results of a calculation will be as close as possible to actual conditions, which will l
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030087" target="_blank" >TA01030087: Vliv opatření na infrastruktuře železniční dopravy na snížení vzniku a šíření hluku od jedoucích vlaků</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
20th Anniversary of the Faculty of Transportation Sciences, Czech Technical University in Prague - Selected Papers
ISBN
978-80-01-05320-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
96-101
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—