Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Railway Noise Measurements on Various Railway Superstructure Constructions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00211682" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00211682 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/63981378:_____/13:#0000016

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Railway Noise Measurements on Various Railway Superstructure Constructions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic, railway noise is calculated according to the Czech national methodology during the project preparation of the modernisation and optimisation of the railway lines. This methodology, however, arose in the last century, and its use leads to significant overvaluation of the noise load in surrounding areas, in particular for upgraded and optimized railway tracks with modern construction and when using modern trains, mainly passenger traffic (disc brakes, multiple units). The aim of theproject is to determine the noise emission data, in view of the railway superstructure constructions and the rolling stock in use, alternatively to find out correction for noise reduction between the original and modernized lines, so that it was possible to define the conditions under which the noise emission values are valid. This will allow to use the Czech methodology, or foreign one, so that the results of a calculation will be as close as possible to actual conditions, which will l

  • Název v anglickém jazyce

    Railway Noise Measurements on Various Railway Superstructure Constructions

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, railway noise is calculated according to the Czech national methodology during the project preparation of the modernisation and optimisation of the railway lines. This methodology, however, arose in the last century, and its use leads to significant overvaluation of the noise load in surrounding areas, in particular for upgraded and optimized railway tracks with modern construction and when using modern trains, mainly passenger traffic (disc brakes, multiple units). The aim of theproject is to determine the noise emission data, in view of the railway superstructure constructions and the rolling stock in use, alternatively to find out correction for noise reduction between the original and modernized lines, so that it was possible to define the conditions under which the noise emission values are valid. This will allow to use the Czech methodology, or foreign one, so that the results of a calculation will be as close as possible to actual conditions, which will l

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030087" target="_blank" >TA01030087: Vliv opatření na infrastruktuře železniční dopravy na snížení vzniku a šíření hluku od jedoucích vlaků</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20th Anniversary of the Faculty of Transportation Sciences, Czech Technical University in Prague - Selected Papers

  • ISBN

    978-80-01-05320-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    96-101

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku