Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika stanovení korekcí emisí hluku v závislosti na konstrukci železničního svršku v podmínkách České republiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00213630" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00213630 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/63981378:_____/13:#0000014

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vlaky-hluk.fd.cvut.cz/index.php?file=vystupy&action=show" target="_blank" >http://vlaky-hluk.fd.cvut.cz/index.php?file=vystupy&action=show</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika stanovení korekcí emisí hluku v závislosti na konstrukci železničního svršku v podmínkách České republiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci posuzování vlivu na životní prostředí projektů rekonstrukcí, resp. novostaveb, železničních tratí se provádí výpočty (modelování) hlukové zátěže v okolí tratě z provozu železniční dopravy. Mezi zásadní faktory, které výsledek výpočtu ovlivňují, patří konstrukce železničního svršku a skladba provozovaných železničních vozidel. Vlastní modelový výpočet je v současnosti prováděn buď českou metodikou, která již nebyla řadu let aktualizována, a nemůže proto reagovat na pozitivní vývoj ve vozovém parku a v konstrukci koleje na železnici v České republice, nebo metodikami zahraničními, které však nezohledňují reálné podmínky železničního provozu v České republice. Předložená metodika proto nabízí především hodnoty korekcí, jež zajistí vhodné vstupní parametry k modelování emisí hluku vlaků, získaných českou metodikou nebo nejběžnějšími zahraničními metodikami, tak, aby výsledky odpovídaly reálným podmínkám v České republice. Publikace na svém začátku seznamuje čtenáře se základy konst

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for Determination of Noise Emission Correction According to Railway Superstructure Construction within the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    As a part of an environmental impact assessment of railway reconstruction or construction projects calculations (modelling) are being made of noise load along the railway caused by the railway traffic. Among the principal factors, that influence the calculation outputs, we can include a railway superstructure construction and a structure of operating railway vehicles. The calculation itself is now being made either using the Czech methodology, which has not been updated for many years and is therefore unable to consider the positive evolution in both railway vehicle structure and railway construction in the Czech Republic properly, or with a help of foreign methodologies that cannot take account of railway operation conditions in the Czech Republic. Therefore the presented methodology introduces especially the correction values, that are able to ensure appropriate input parameters for train noise emission modelling performed by either Czech or foreign methodologies, so the outputs corr

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030087" target="_blank" >TA01030087: Vliv opatření na infrastruktuře železniční dopravy na snížení vzniku a šíření hluku od jedoucích vlaků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TAČR-HLUVLA-MET2013

  • Číslo předpisu

    číslo jednací osvědčení o uznání uplatněné certifikované metodiky: 123/2013-520-TPV/1

  • Technické parametry

    Metodika mající formu monografie o formátu A4; vii+36 s. - k dispozici v tištěné podobě (např. v knihovně ČVUT v Praze Fakulty dopravní) nebo online na internetových stránkách projektu, v rámci něhož vznikla: http://vlaky-hluk.fd.cvut.cz/ - sekce Výstupyprojektu. Metodika je předmětem smlouvy o využití výsledků dosažených v projektu výzkumu, vývoje a inovací č. TA01030087 mezi ČVUT v Praze a Správou železniční dopravní cesty, státní organizací, ze dne 20.01.2014. Kontaktní osobou za SŽDC je pan Mgr. Bohumír Trávníček z oddělení životního prostředí generálního ředitelství, tel. 222 335 674, 724 590 160, e-mail: travnicekb@szdc.cz

  • Ekonomické parametry

    Součástí odborné části závěrečné zprávy projektu, v rámci něhož metodika vznikla, je výpočet předpokládaných úspor investičních nákladů na budování protihlukových clon podél železničních tratí v České republice při použití korekcí, jejichž hodnoty vycházejí z metodiky. Na základě posouzení modelových situací lze konstatovat, že použitím metodiky lze očekávat úspory investičních finančních prostředků na výstavbu protihlukových opatření ve formě protihlukových stěn ve výši cca 20-30 % proti stavu, kdy v projektech na protihluková opatření nebudou v metodice stanovené korekce aplikovány. Metodiku lze zdarma stáhnout na internetových stránkách projektu, v rámci něhož vznikla (http://vlaky-hluk.fd.cvut.cz/ - sekce Výstupy projektu), nebo si ji lze objednatv tištěné podobě za 150 Kč za výtisk (bližší informace o získání tištěné podoby metodiky jsou uvedeny na internetových stránkách, z nichž lze metodiku stáhnout).

  • Označení certifikačního orgánu

    ČR, Ministerstvo dopravy, odbor strategie, nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů