Scénáře pro simulaci agresivního schování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00216787" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00216787 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://k616.fd.cvut.cz" target="_blank" >http://k616.fd.cvut.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Scénáře pro simulaci agresivního schování
Popis výsledku v původním jazyce
Byly vytvořeny dva experimentální scénáře pro simulaci agresivního chování. Experimentálním scénářem se rozumí jednotný postup pro daný experiment, při kterém jsou všem testovaným řidičům předkládány stejné situace, na které tito musí reagovat. Scénář jedefinován topologickým uspořádáním, akcemi a chováním elementů obsažených v dané virtuální trati a jejich možnou interakcí simulovaným vozidlem mezi sebou navzájem. První scénář evokuje agresivního chování u řidiče takto: 1. Řidič stojí s automobilem nakřižovatce první v pořadí a na SSZ je červený signál ?Stůj!?, 2. Ve chvíli, kdy se signál na SSZ změní na ?Volno!? a řidič by mohl vjet do křižovatky, mu toto není umožněno, protože vozidla, která ho křižují zleva doprava, zůstávají na křižovatce z důvodu vytvoření kolony, 3. Tato situace je udržena po celou dobu trvání signálu ?Volno!? až se signál změní opět na ?Stůj!?4. V tu chvíli řidič podle pravidel silničního provozu opět není oprávněn k vjezdu do křižovatky a musí čekat na opěto
Název v anglickém jazyce
Scenarios for the simulation of aggressive behavior
Popis výsledku anglicky
There are two experimental scenarios to simulate aggresive behaviour. The experimental scenario means the unified approach of the experiment in which all tested drivers face the same situations to cope with. The scenario is defined by the topology, actions and virtual trail element behaviour and their possible interaction with simulated vehicle or between them. The first scenario calls out the aggresive behaviour of the driver followingly: 1. the driver's car is stationary at the crossroad first in a row and the traffic light shows the "STOP" signal. 2. At the moment in which the signal changes to "GO" and the driver could enter the crossroad, he is not able to as there are the vehicles coming from left side and remain in the crossroad due to jammed road. Meanwhile signal changes to "STOP" again. The driver is not allowed to continue in his way and has to wait for next "GO" signal. This situation is repeated. The second scenario calls out the aggresive behaviour of the driver so: 1. Th
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02031465" target="_blank" >TA02031465: Automatické sledování agresivních a nebezpečných řidičů motorových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
ASLAN-SW-1
Technické parametry
Jedná se o zásuvný modul (plug-in) k SW vozidlového simulátoru tj. software, který nepracuje samostatně, ale jako doplňkový modul a který rozšiřuje funkčnost, licence není vždy nutná
Ekonomické parametry
30.000,- Kč 1ks licence při použití stávajícího SW simulátoru
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní