Mobile Highway Telematics System on D1 Highway in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00221209" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00221209 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-45317-9_41" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-45317-9_41</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-45317-9_41" target="_blank" >10.1007/978-3-662-45317-9_41</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mobile Highway Telematics System on D1 Highway in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Highway management systems belong to modern methods enhancing capacity and increasing safety on highways, while using strategies such as variable speed limits, ramp metering, information about alternative routes or danger on road and others. Typically, they use static infrastructure, i.e. fixed sensors and gantries with variable message signs, which are not very effective in case of constructions. In this paper, a mobile telematics system (mRLTC) aiming on enhancing the common static highway managementsystem in work zones is presented. Its objective is to inform drivers about the traffic situation ahead and warn them in case of traffic instability. This is essential primarily to increase the safety on roads and secondly also the driver?s comfort. Thesystem, its major components and the different modes of operation are presented as well. In order to be able to place the system into operation under real world conditions, an evaluation within microsimulation environment has been perform
Název v anglickém jazyce
Mobile Highway Telematics System on D1 Highway in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Highway management systems belong to modern methods enhancing capacity and increasing safety on highways, while using strategies such as variable speed limits, ramp metering, information about alternative routes or danger on road and others. Typically, they use static infrastructure, i.e. fixed sensors and gantries with variable message signs, which are not very effective in case of constructions. In this paper, a mobile telematics system (mRLTC) aiming on enhancing the common static highway managementsystem in work zones is presented. Its objective is to inform drivers about the traffic situation ahead and warn them in case of traffic instability. This is essential primarily to increase the safety on roads and secondly also the driver?s comfort. Thesystem, its major components and the different modes of operation are presented as well. In order to be able to place the system into operation under real world conditions, an evaluation within microsimulation environment has been perform
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030522" target="_blank" >TA02030522: Vývoj nové generace liniového řízení dopravy a testovacího prostředí - SIRID</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Telematics - Support for Transport
ISBN
978-3-662-45316-2
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
386-395
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Katowice/Ustron
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—