Collision between road and rail vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00222729" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00222729 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Collision between road and rail vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with research of rail vehicle's front part in term of passive safety. There were carried out three crash tests of rail kit with the road vehicle, based on analysis of traffic accidents statistics and relevant legislation. The aim of theexperiments was prediction of the traffic accident's consequences during incompatible impact of rail vehicle with passenger car. The partial aim of the tests was to verify of protective frame's function. Protective frame has prevent ingress of passengercar under the train, to protect of train's undercarriage, and reduce the probability of derailment.
Název v anglickém jazyce
Collision between road and rail vehicles
Popis výsledku anglicky
This paper deals with research of rail vehicle's front part in term of passive safety. There were carried out three crash tests of rail kit with the road vehicle, based on analysis of traffic accidents statistics and relevant legislation. The aim of theexperiments was prediction of the traffic accident's consequences during incompatible impact of rail vehicle with passenger car. The partial aim of the tests was to verify of protective frame's function. Protective frame has prevent ingress of passengercar under the train, to protect of train's undercarriage, and reduce the probability of derailment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
31st Danubia Adria Symposium on Advances in Experimental mechanics
ISBN
978-3-00-046740-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
199-200
Název nakladatele
VDI/VDE Mess- und Automatisierungstechnik
Místo vydání
Düsseldorf
Místo konání akce
Kempten
Datum konání akce
24. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—