Využití marketingových nástrojů k propagaci MHD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225277" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití marketingových nástrojů k propagaci MHD
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje problematice propagace MHD, která má klíčový význam pro dopravní obsluhu městského území. MHD je velmi šetrná k životnímu prostředí a proto se jedná o trvale udržitelný druh dopravy ve městě. Všechna města na celém světě se potýkají srostoucím stupněm automobilizace, jehož důsledkem jsou kongesce, hluk a exhalace. Tento nepříznivý trend může zvrátit pouze funkční a konkurenceschopná MHD. Systém MHD tvoří mnoho jednotlivých komponent (linkové vedení, tarif, vozidla, infrastruktura,...), které zajišťují jeho funkčnost. Je nezbytné tyto jednotlivé subsystémy MHD rozvíjet a inovovat. To ovšem samo o sobě nárůst počtu cestujících a s tím související úbytek počtu automobilů v ulicích nepřinese. K přilákání nových cestujících, kteří v současné době služeb MHD nevyužívají, je třeba využít stejných marketingových nástrojů, které se používají k propagaci komerčních služeb a výrobků. V úvodu článku jsou vymezeny jednotlivé marketingové nástroje, které se používají k propagaci
Název v anglickém jazyce
The use of marketing tools to promote public city transport
Popis výsledku anglicky
This chapter addresses with the issue of promotion of public city transport, which is a key element of the transport services in the city. Public city transport is very environmentally friendly and a sustainable mode of transport in the city. All citiesaround the world are fighting with growing degree of motorization, which causing congestion, noise and emissions. This negative trend can be reversed only with functional and competitive public city transport. System of public city transport consists ofmany individual components (lines, tariff, vehicles, infrastructure,...), that provide its functionality. It is necessary these subsystems develop and innovate. Only these measures won't improve the number of passengers and reduce the number of cars on the streets. Passengers, who currently do not use services of public city transport, attract the same marketing tools, which it used to promote commercial services and products. In the introduction of this chapter are defined marketing too
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Doprava, zdraví a životní prostředí
ISBN
978-80-86502-85-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
133-138
Název nakladatele
CDV - Centrum dopravního výzkumu
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—