Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Methodology of Vehicle to Child Pedestrian/Cyclist Collision Test

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225557" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225557 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methodology of Vehicle to Child Pedestrian/Cyclist Collision Test

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the biomechanical analysis of load exerted on the child pedestrian and cyclist. In the case of cyclists, the impact configurations were chosen with respect to the statistical outputs (sudden enter the road or the case of non-giving way; the car front vs. the left side of the cyclists). Two tests were performed in the same configuration and nominal collision speed, the first one with a bicycle helmet and the second one without the helmet. Using the accelerometers in the head, chest,pelvis and knee of the dummy acceleration fields were detected, which are the child pedestrian and cyclist exposed during the primary and secondary collision. In conclusion, the results are interpreted by values of biomechanical load and severity of potential injuries including kinematic and dynamic comparison.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of Vehicle to Child Pedestrian/Cyclist Collision Test

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the biomechanical analysis of load exerted on the child pedestrian and cyclist. In the case of cyclists, the impact configurations were chosen with respect to the statistical outputs (sudden enter the road or the case of non-giving way; the car front vs. the left side of the cyclists). Two tests were performed in the same configuration and nominal collision speed, the first one with a bicycle helmet and the second one without the helmet. Using the accelerometers in the head, chest,pelvis and knee of the dummy acceleration fields were detected, which are the child pedestrian and cyclist exposed during the primary and secondary collision. In conclusion, the results are interpreted by values of biomechanical load and severity of potential injuries including kinematic and dynamic comparison.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Deterioration, Dependability, Diagnostics

  • ISBN

    978-80-7231-969-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    21-28

  • Název nakladatele

    Univerzita Obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku