Methodology of Vehicle to Child Pedestrian/Cyclist Collision Test
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225557" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225557 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methodology of Vehicle to Child Pedestrian/Cyclist Collision Test
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the biomechanical analysis of load exerted on the child pedestrian and cyclist. In the case of cyclists, the impact configurations were chosen with respect to the statistical outputs (sudden enter the road or the case of non-giving way; the car front vs. the left side of the cyclists). Two tests were performed in the same configuration and nominal collision speed, the first one with a bicycle helmet and the second one without the helmet. Using the accelerometers in the head, chest,pelvis and knee of the dummy acceleration fields were detected, which are the child pedestrian and cyclist exposed during the primary and secondary collision. In conclusion, the results are interpreted by values of biomechanical load and severity of potential injuries including kinematic and dynamic comparison.
Název v anglickém jazyce
Methodology of Vehicle to Child Pedestrian/Cyclist Collision Test
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the biomechanical analysis of load exerted on the child pedestrian and cyclist. In the case of cyclists, the impact configurations were chosen with respect to the statistical outputs (sudden enter the road or the case of non-giving way; the car front vs. the left side of the cyclists). Two tests were performed in the same configuration and nominal collision speed, the first one with a bicycle helmet and the second one without the helmet. Using the accelerometers in the head, chest,pelvis and knee of the dummy acceleration fields were detected, which are the child pedestrian and cyclist exposed during the primary and secondary collision. In conclusion, the results are interpreted by values of biomechanical load and severity of potential injuries including kinematic and dynamic comparison.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Deterioration, Dependability, Diagnostics
ISBN
978-80-7231-969-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
21-28
Název nakladatele
Univerzita Obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—