TRANSPORT PLANNING ON THE LIBERALIZED MARKET OF PUBLIC SERVICES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225740" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225740 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TRANSPORT PLANNING ON THE LIBERALIZED MARKET OF PUBLIC SERVICES
Popis výsledku v původním jazyce
The importance of transport planning in public services gradually becomes to be fully appreciated in the context of the Czech Republic. Public transport such as investment and operationally intensive industries require a guaranteed long-term strategy, not only in the field of transport infrastructure, but also in the field of transport services. The first prerequisite for successful transport planning is the most accurate description of passenger flows, including the parameters affecting the choice of transport mode. These inputs are an important basis for additional steps: the creation of a line network, timetable design, creating circulation of vehicles and courses of staff, controlling, and any requests for infrastructure improvements. At the end ofthis article are referred specific practical examples, where thank to a compliance with the rules of theoretical transport planning it has been achieved the increased operational efficiency of public passenger rail-transport.
Název v anglickém jazyce
TRANSPORT PLANNING ON THE LIBERALIZED MARKET OF PUBLIC SERVICES
Popis výsledku anglicky
The importance of transport planning in public services gradually becomes to be fully appreciated in the context of the Czech Republic. Public transport such as investment and operationally intensive industries require a guaranteed long-term strategy, not only in the field of transport infrastructure, but also in the field of transport services. The first prerequisite for successful transport planning is the most accurate description of passenger flows, including the parameters affecting the choice of transport mode. These inputs are an important basis for additional steps: the creation of a line network, timetable design, creating circulation of vehicles and courses of staff, controlling, and any requests for infrastructure improvements. At the end ofthis article are referred specific practical examples, where thank to a compliance with the rules of theoretical transport planning it has been achieved the increased operational efficiency of public passenger rail-transport.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
trans&MOTAUTO´14 XXII INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS
ISBN
—
ISSN
1310-3946
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Scientific-technical union of mechanical engineering
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Varna
Datum konání akce
22. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—