Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PRAGMATIC APPROACH IN REGIONAL RAIL TRANSPORT PLANNING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00327103" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00327103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.20858/sjsutst.2018.100.4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.20858/sjsutst.2018.100.4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20858/sjsutst.2018.100.4" target="_blank" >10.20858/sjsutst.2018.100.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PRAGMATIC APPROACH IN REGIONAL RAIL TRANSPORT PLANNING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the field of transport planning in the Czech Republic, there is increasing need not only for infrastructure planning, but also for public transport planning and creating operational concepts. Public transport, as well as investments and operationally intensive industries, requires a guaranteed long-term strategy in the field of transport services. The first prerequisite for successful transport planning is the most accurate description of passenger flows, including the parameters affecting the choice of transport mode. These inputs constitute an important basis for the following steps: setting up the line network, timetable design, managing the circulation of vehicles and courses of staff, controlling, and any eventual requests for infrastructure improvements. There are currently, in the Czech Republic, few transport models that provide relevant outputs for transport planning tasks in public services. For this reason, we use a variety of heuristics, one of which is described via a practical example, i.e., the transformation of a timetable concept on a selected rail network, including the effects resulting from a change in the number of passengers.

  • Název v anglickém jazyce

    PRAGMATIC APPROACH IN REGIONAL RAIL TRANSPORT PLANNING

  • Popis výsledku anglicky

    In the field of transport planning in the Czech Republic, there is increasing need not only for infrastructure planning, but also for public transport planning and creating operational concepts. Public transport, as well as investments and operationally intensive industries, requires a guaranteed long-term strategy in the field of transport services. The first prerequisite for successful transport planning is the most accurate description of passenger flows, including the parameters affecting the choice of transport mode. These inputs constitute an important basis for the following steps: setting up the line network, timetable design, managing the circulation of vehicles and courses of staff, controlling, and any eventual requests for infrastructure improvements. There are currently, in the Czech Republic, few transport models that provide relevant outputs for transport planning tasks in public services. For this reason, we use a variety of heuristics, one of which is described via a practical example, i.e., the transformation of a timetable concept on a selected rail network, including the effects resulting from a change in the number of passengers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej

  • ISSN

    0209-3324

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    100

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    35-43

  • Kód UT WoS článku

    000452515200004

  • EID výsledku v databázi Scopus